راه اندازی باشگاه مشتریان | اسمارت ایکس

10 مرحله اصلی در راه اندازی باشگاه مشتریان

در مورد چه موضوعاتی صحبت می‌کنیم؟

تعامل طولانی‌مدت و مستمر با مشتریان، یکی از ساده‌ترین روش‌های ایجاد یک ارتباط محکم و دو طرفه بین کسب‌وکار و مشتریان است. مجموعه‌های تجاری کوچک و بزرگ، با ایجاد این رابطه پایدار، می‌توانند مشتریان عادی خود را به مشتری وفادار تبدیل کنند و میزان فروش خود را به شکل قابل توجهی، افزایش دهند. برای این کار، روش‌های مختلفی وجود دارد که راه اندازی باشگاه مشتریان، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها است. حالا اگر دقیقا نمی‌دانید که باشگاه مشتریان چیست، چرا هر کسب‌وکاری به راه اندازی آن نیاز دارد و از همه مهم‌تر، اصول راه اندازی باشگاه مشتریان چیست، فقط تا انتهای این مطلب با ما بمانید!

باشگاه مشتریان چیست | اسمارت ایکس

باشگاه مشتریان چیست؟

مجموعه‌های تجاری و برندها، برای ایجاد رابطه مستقیم با مشتریان خود، روش‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند و ساخت باشگاه مشتریان ، یکی از این روش‌ها است. باشگاه مشتریان را می‌توانید مثل یک گروه بزرگ در نظر بگیرید که توسط مجموعه تجاری ایجاد می‌شود و از طریق آن، امکانات و خدمات مختلفی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

به‌عبارت دیگر، مجموعه‌های تجاری با ساخت گروه‌های اختصاصی از مشتریان خود و ارائه خدمات و امکانات به اعضای این گروه، می‌توانند مشتریان مختلف خود را به خرید دوباره و بازگشت به مجموعه‌شان، ترغیب کنند.

این باشگاه‌ها در حال حاضر، طرفداران زیادی دارند و برندهای مختلفی، باشگاه مشتریان خود را ساخته‌اند. دلیل اصلی محبوبیت این مجموعه‌ها، اثرگذاری فوق‌العاده آن‌ها است. حالا اگر دقیقا نمی‌دانید که چرا این سیستم‌ها محبوب هستند و اصلا چرا کسب‌وکارها از باشگاه مشتریان استفاده می‌کنند، با ما به بخش بعدی بیایید!

چرا کسب‌وکارها از سیستم باشگاه مشتریان استفاده می‌کنند؟

باشگاه مشتریان، یکی از روش‌های اصلی وفادارسازی مشتریان است و تحقیقات مختلف نشان داده که 90 درصد از مجموعه‌های تجاری موفق، حداقل از یک روش وفادارسازی مشتریان استفاده می‌کنند. با وجود این، شاید شما به‌عنوان مدیر یک مجموعه، هنوز نسبت به راه اندازی باشگاه مشتریان و اصلا دلایل نیاز یا عدم نیاز مجموعه خود به این سیستم، مردد هستید که در این صورت، 3 دلیل مهم زیر می‌توانند تردیدهای شما را از بین ببرند:

1- افزاش میزان خرید

همه ما می‌دانیم که هدف اصلی و مهم تمام کسب‌وکارها، فروش بیشتر و رسیدن به سود بالاتر است. آخرین تحقیقات حوزه کسب‌وکار نشان داده که اعضای باشگاه مشتریان یک برند، 59 درصد بیش از مشتریان عادی، آن برند و مجموعه را انتخاب می‌کنند. از طرف دیگر در زمان خرید، اعضای باشگاه 62 درصد بیش از افرادی که عضو باشگاه نباشند، خرید خواهند کرد. دلیل این موضوع این است که اغلب اعضای باشگاه مشتریان احساس می‌کنند که با پرداخت یک مبلغ مشخص، به سود و پاداش‌های بیشتری دست پیدا خواهند کرد.

راه اندازی باشگاه مشتریان برای کسب‌وکارها سود بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات مختلف دارد. با توجه به دسترسی مستقیم مجموعه‌ها به مشتریان فعلی و قدیمی از طریق باشگاه و اثرگذاری بسیار بیشتر آن، هر مجموعه با کمک این روش برای تبلیغات و افزایش فروش خود، باید هزینه بسیار کمتری صرف کند. در واقع سرمایه‌گذاری برای ساخت باشگاه مشتریان، یک‌پنجم هزینه تبلیغات و جذب مشتریان جدید را در بر می‌گیرد و به همین دلیل، بسیار سودآور است.

سیستم باشگاه مشتریان |‌ اسمارت ایکس

2- دسترسی سریع و مستقیم

در بخش پیش اشاره کردیم که یکی از مهم‌ترین مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان، ایجاد مسیر دسترسی مستقیم به مشتری است. باشگاه‌های دیجیتالی مشتریان، امکان بی‌نظیر و فوق‌العاده ارسال پیام مستقیم و شخصی‌سازی شده را در اختیار برندتان می‌گذارد. نوتیفیکیشن‌های ارسالی، دو برابر دیگر روش‌ها باعث ترغیب خرید مشتریان می‌شوند و 14 درصد خرید بیشتر را در پی خواهند داشت. سود نهایی حاصل از این برقراری ارتباط مستقیم، در مجموع 11 درصد بیش از روش‌های دیگر است.

3- وفادارسازی مشتریان

در حال حاضر رقابت برای جذب مشتریان در سرتاسر دنیا، به یک فعالیت بسیار جدی و تنگاتنگ، تبدیل شده است. همه برندهای بزرگ و جهانی با ارائه بهترین خدمات و امکانات، سعی دارند که بیشترین مشتری را به خود جذب کنند و در این شرایط، استفاده از بهترین و کارآمدترین روش‌ها، می‌تواند مجموعه شما را نیز وارد این رقابت کند.

مشتریانی که احساس کنند یک رابطه احساسی و صمیمانه با مجموعه شما دارند، علاوه بر خرید بیشتر، برندتان را به دیگر افراد نزدیک خود نیز معرفی می‌کنند. این سفیران فردی، می‌توانند به‌بهترین شکل از مجموعه‌تان در مقابل دیگر برندها دفاع کرده و افراد را به خرید از شما ترغیب کنند.

اهداف راه اندازی باشگاه مشتریان

با وجود همه این توضیحات، شاید شما هنوز احساس می‌کنید که اهداف کامل ساخت باشگاه مشتریان را نمی‌دانید که در این صورت، باید 4 هدف اصلی زیر را هم مد نظر قرار دهید:

1- افزایش نرخ بازگشت مشتریان

یک استراتژی و برنامه قدرتمند باشگاه مشتریان، می‌تواند میزان بازگشت مشتریان را از طریق ارائه پاداش‌ها و امتیازات متنوع، افزایش دهد.

2- افزایش ارزش طول عمر مشتری

از آن‌جا که مشتریان وفادار و عضو شده در باشگاه مشتریان، خرید بیشتری نسبت به مشتریان عادی دارند، Lifetime Value آن‌ها بسیار بیشتر از دیگر مشتریان خواهد بود.

3- ارائه یک دید کامل به رفتار مشتریان

مجموعه‌ها از طریق بررسی داده‌ها عرضه شده توسط مشتریان در این باشگاه، دید جامع‌تری نسبت به رفتار مشتریان خود به‌دست می‌آورند. به این شکل، هر مجموعه می‌تواند یک برنامه و استراتژی مشخص با توجه به رفتار مشتریان، برنامه‌ریزی کند و از این طریق، خدمات، محصولات و سرویس‌های شخصی‌سازی شده ارائه دهد تا به‌بهترین شکل نیازهای مشتریان را برطرف نماید.

ارزش طول عمر مشتری |‌ اسمارت ایکس

4- ایجاد تفاوت میان خود و دیگر رقبا

یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف راه اندازی باشگاه مشتریان، ایجاد یک تفاوت معنادار میان مجموعه خود و دیگر رقبا است. شما می‌توانید با ارائه پاداش‌های منحصر به‌فرد یا فراهم‌کردن بهترین تجربه مشتری از طریق برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان خود، به آن‌ها نشان دهید که حضورشان برای شما ارزشمند است و می‌خواهید که بهترین شرایط را برای تمام مشتریان خود ایجاد کنید. همین نکته ظاهرا ساده، می‌تواند به یکی از مهم‌ترین نقاط قوت شما تبدیل شود.

حالا و پس از این توضیحات، به نظر می‌رسد که ساخت باشگاه مشتریان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر مجموعه باید در اولین فرصت، آن را انجام دهد. هرچند ناگفته نماند که هر برند و مجموعه‌ای، می‌تواند یک باشگاه مشتریان داشته باشد، اما عدم توجه به اصول مهم ساخت این باشگاه‌ها، می‌تواند میزان اثرگذاری آن‌ها را کاهش داده یا به‌صورت کلی هیچ تاثیر مثبتی برای آن کسب‌وکار نداشته باشد. بنابراین اجرای درست و اصولی این برنامه، مهم‌ترین بخش کار است و در ادامه، مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان به شکل اصولی و دقیق را با هم مرور خواهیم کرد.

9 مرحله پیاده‌سازی باشگاه مشتریان

راه اندازی باشگاه مشتریان در چندین مرحله قابل پیاده‌سازی است که در ادامه، 9 گام اصلی آن را با هم بررسی می‌کنیم:

1- انتخاب برنامه متناسب با برند

قبل از هر چیز و حتی پیش از بررسی انواع باشگاه مشتریان ، شما باید انواع استراتژی‌های جذب مشتری و پاداش‌دهی به مشتریان را بررسی کرده و گزینه‌ای را انتخاب کنید که هماهنگی و سازگاری کاملی با کسب‌وکارتان به‌وجود آورد. پاداش و امتیاز ارائه شده از سوی مجموعه شما، باید ارزشمند، واقعی و جذاب باشد تا مشتریان برای به‌دست آوردن آن، به عضو شدن در باشگاه مشتریان شما ترغیب شوند. انواع استراتژی‌های ارائه پاداش به مشتریان وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل این موارد هستند:

    • پاداش‌دهی بر اساس فعالیت‌های پیشین مشتری: در این حالت، هر مشتری بر اساس فعالیت‌های پیشین خود مثل معرفی شما، خرید مکرر یا عضو شدن در باشگاه، به امتیاز و پاداش اختصاصی دست پیدا می‌کند.
    • ارائه پاداش طبقه‌بندی شده: در این روش، هر مشتری بر اساس میزان هزینه‌کرد خود، در یک جایگاه اختصاصی قرار می‌گیرد.
    • پرداخت هزینه عضوشدن در باشگاه: در این روش، یک باشگاه مشتریان اختصاصی می‌سازید که مشتریان با پرداخت حق عضویت، از انواع امتیازها و پاداش‌های خاص بهره‌مند می‌شوند.
    • عرضه پاداش معنوی به مشتریان: در این استراتژی، مجموعه شما بر اساس خرید مشتریان، بخش مشخصی را به خیریه‌ها یا کارهای عام‌المنفعه اختصاص می‌دهد.

علاوه بر این روش‌ها، استراتژی‌های مختلفی مثل اشتراک‌گذاری داده‌های باشگاه با چند مجموعه دیگر و ارائه خدمات بیشتر از طریق چند مجموعه یا ارائه استراتژی‌های منطبق با گیمیفیکیشن و ترغیب مشتریان به خرید بیشتر نیز می‌تواند یکی از روش‌های شما برای راه اندازی باشگاه مشتریان باشد.

2- تعیین اهداف ساخت باشگاه مشتریان

پس از بررسی روش‌ها و استراتژی‌های مختلف برای باشگاه مشتریان خود، باید تعیین کنید که هدف شما از راه اندازی باشگاه مشتریان چیست ؟ قصد دارید فروش خود را افزایش دهید یا می‌خواهید میزان تعامل میان شما و مشتریان افزایش پیدا کند؟

در برخی مواقع، برندها می‌خواهند با ساخت باشگاه مشتریان، شهرت برندشان را افزایش دهند یا اهداف مهم کسب‌وکار خود را به جامعه معرفی کنند. در هر صورت، در دومین گام از مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان، حتما هدف خود را تعیین نمایید که در مراحل بعدی، بتوانید استراتژی منطبق با هدف‌تان را بیابید و میزان موفقیت استراتژی‌تان را بسنجید.

پیاده‌سازی باشگاه مشتریان |‌ اسمارت ایکس

3- شناخت مشتریان هدف

در صورتی که شما مشتریان خود را بشناسید، می‌توانید با توجه به خواسته‌ها و نیاز آن‌ها، برنامه‌ریزی اختصاصی انجام داده و به این روش، میزان اثرگذاری استراتژی‌های کسب‌وکارتان را هم افزایش دهید. تحلیل رفتار مشتریان و نوع تعامل آن‌ها با برندتان، به شما کمک می‌کند که دقیقا متوجه شوید که مشتری شما چه نیازهایی دارد و چطور می‌توانید آن نیازها را برطرف کنید. بنابراین جمع‌آوری داده‌ها، ذخیره‌سازی و مرتب‌کردن اطلاعات و تصمیم‌گیری بر اساس داده‌های موجود، مهم‌ترین فعالیت در گام سوم از مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان است.

4- شخصی‌سازی برنامه باشگاه مشتریان

با توجه به داده‌های جمع‌آوری شده در مرحله سوم، مجموعه شما باید بتواند یک برنامه‌ریزی اختصاصی داشته باشد. بدون شک ارائه یک برنامه کلی و جامع و عدم توجه به نیازهای فردی هر مشتری، نمی‌تواند توجه همه مشتریان را جلب کند، بنابراین شما باید بتوانید یک استراتژی اختصاصی برای مشتریان خود طراحی کنید.

ابزارهای مختلف را بررسی کرده و با یک تحلیل دقیق، مشخص کنید که کدام بخش از مشتریان شما، به چه نوع پاداش‌هایی نیاز دارند. در این بخش می‌توانید یک باشگاه مشتریان طبقه‌بندی شده برنامه‌ریزی کنید و به هر گروه از مشتریان، پاداش‌هایی ارائه دهید که بیشترین تطابق را با نیازها و روحیات‌شان داشته باشد.

5- ایجاد مشوق‌ها از طریق معرفی مشتریان

سازمان‌هایی که از مشتریان وفادار خود به‌عنوان سفیران برند استفاده می‌کنند، میزان فروش، تعامل و رشد مجموعه خود را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهند. در مرحله پنجم، سعی کنید که با توجه به نوع فعالیت مجموعه خود، از این روش کمک بگیرید. اگر مشتریان شما تجربه خوبی در زمان تعامل با مجموعه‌تان دارند، از آن‌ها بخواهید که تجربه خود را از طریق اشتراک در شبکه‌های اجتماعی یا هر روش متناسب با مجموعه‌تان، منتشر کنند. ارائه لینک‌های اختصاصی به مشتریان برای معرفی یا عرضه کدهای تخفیف اختصاصی به برندهای دیگر برای تبلیغ شما، همه بخشی از فعالیت‌هایی هستند که در مرحله پنجم باید آن را انجام دهید.

6- پیاده‌سازی و معرفی باشگاه مشتریان مجموعه

با توجه به اطلاعات مراحل پیشین و پس از انتخاب استراتژی مناسب، باید باشگاه مشتریان خود را از طریق نرم‌افزارهای مختلف یا گروه‌های متخصص شاغل در این حوزه، پیاده‌سازی کنید. در اولین روزهای راه اندازی باشگاه مشتریان، یکی از مهم‌ترین وظایف شما معرفی این باشگاه و ترغیب مشتریان به عضو شدن در آن‌ است.

در این بخش از مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان، تیم تبلیغات مجموعه باید روش‌های مختلفی برای تبلیغ این بخش جدید مجموعه، بیابد و باشگاه مشتریان برندتان را به مشتریان جدید، معرفی کند. از روش‌های مختلفی مثل تبلیغات پیام کوتاه، ایمیل‌مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و حتی تبلیغات محیطی، برای معرفی باشگاه مشتریان مجموعه‌تان استفاده کنید تا مشتریان قدیمی و جدید شما با این بخش از برندتان نیز آشنا شوند.

معرفی مشتریان |‌ اسمارت ایکس

7- اندازه‌گیری میزان اثرگذاری و برنامه‌ریزی بر اساس آن

پس از پیاده‌سازی باشگاه مشتریان و تبلیغ برای آن، زمان بررسی میزان اثرگذاری این فعالیت‌ها فرا می‌رسد. معیارهای مختلف خود را با توجه به اهدافی که در مرحله دوم داشتید، بسنجید. میزان تعامل مشتریان، میزان فروش مجموعه و سود به‌دست آمده و تمام معیارهای مهم دیگر را نسبت به قبل از راه اندازی باشگاه مشتریان، مقایسه کنید. گزارش‌های دقیق بنویسید و آن‌ها را با دیگر افراد مهم در بخش مدیریت و بخش اجرایی مجموعه، در میان بگذارید.

8- حفط ارتباط مستمر با مشتری و درخواست برای ثبت بازخورد

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اهداف ساخت باشگاه مشتریان، حفظ ارتباط طولانی‌مدت با مشتریان است. در یک دنیای شلوغ با هزاران رقیب قدرتمند، یکی از مهم‌ترین وظایف شما این است که مدام با مشتریان ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را به تعامل دوباره، ترغیب کنید. مشتریانی که ارتباط مستمری با شما داشته باشند و به‌صورت آگاه و فعال در برنامه‌های ارائه شده توسط مجموعه‌تان مشارکت کنند، بیش از سایر مشتریان در شبکه‌های اجتماعی به شما بازخورد نشان داده و برای استفاده از امتیازهای ارائه شده توسط مجموعه شما، اشتیاق خواهند داشت.

در حال حاضر و در دنیای امروز، اغلب مشتریان جدید پیش از هر چیزی بازخوردهای مشتریان پیشین یک مجموعه را بررسی کرده و سپس بر اساس نظرات ثبت شده، تصمیم می‌گیرند. بنابراین ثبت بازخوردهای مشتریان، اهمیت فوق‌العاده‌ای برای هر کسب‌وکار خواهد داشت. در گام هشتم از مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان، با عرضه نظرسنجی، درخواست ثبت نظر، مشارکت در شبکه‌های اجتماعی و…، از مشتریان خود بخواهید که نظرشان را نسبت به شما اعلام کنند.

9- استمرار در فعالیت‌های انجام شده

در برخی موارد یا شاید بهتر است بگوییم در اغلب موارد، باشگاه مشتریان در همان هفته‌های اول، نتایج مد نظر را نخواهد داشت. این موضوع دلایل مختلفی دارد و ممکن است به دلیل تحلیل اشتباه، شرایط اجتماعی نامناسب، رویدادهای مهم جهانی یا هر موضوع دیگر، نتایج دل‌خواه خود را از همان روزهای اول کسب نکنید. در هر صورت، نباید ناامید شوید و با استمرار در تحلیل رفتار مشتریان، عرضه برنامه‌های متناسب با نتایج آن تحلیل‌ها، تعیین استراتژی‌های مفید و برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و قدیمی و حتی با تغییر برنامه‌های پیشین، به نتایج مد نظر خود برسید.

فراموش نکنید که استمرار در هر برنامه‌ای و تطبیق شرایط خود با شرایط بازار، بدون شک همان سود و رشد مد نظرتان را در پی خواهد داشت. استمرار، می‌تواند نقطه امن ارتباط شما با مشتریان باشد، اگر روش برقراری ارتباط و ارائه پاداش به مشتریان را مدام تغییر دهید، مشتریان خود را سردرگم کرده و احتمالا فاصله خود را با آن‌ها افزایش می‌دهید. بنابراین برنامه باشگاه مشتریان خود را تنها با تغییر استراتژی نسبت به ارائه پاداش یا امتیاز، ادامه دهید تا یک روش امن، دائم و قابل اتکا بسازید که مشتریان آن را بخشی از زندگی روزمره و همیشگی خود در نظر بگیرند.

مجموعه‌های بسیار بزرگ و جهانی، با استفاده از همین روش‌ها و با برنامه‌ریزی برای ساخت باشگاه مشتریان، نیاز مشتریان خود را به‌بهترین شکل برطرف کرده و خود را به‌عنوان یک برند بین‌المللی و موفق، معرفی کرده‌اند. در بخش بعدی، نمونه‌های موفق راه اندازی باشگاه مشتریان را با هم مرور خواهیم کرد.

سرویس باشگاه مشتریان | اسمارت ایکس

نمونه‌های موفق باشگاه مشتریان

با بررسی رفتارهای دیگر برندهای جهانی و ایده‌گرفتن از آن‌ها، می‌توانید یک برنامه خاص و منحصر به‌فرد برای مجموعه خود طراحی کنید. برخی از مهم‌ترین برندهای موفق دارای باشگاه مشتریان، شامل این موارد هستند:

  • نتفلیکس: بدون شک شما هم تا به حال نام نتفلیکس را شنیده‌اید. این برند با ساخت باشگاه مشتریان با پرداخت حق اشتراک ماهانه، امکان دسترسی نامحدود به تمام محتوای خود را به اعضای باشگاه مشتریان خود، به‌وجود آورده است.
  • سازمان DSW: این سازمان بزرگ با ارائه امکان ارسال رایگان پس از هر خرید، امتیازدهی به مشتریان بر اساس خریدهای آن‌ها، افزایش امتیاز مشتریان پس از ثبت تاریخ تولد یا خرید آنلاین و تحویل حضوری در فروشگاه و چندین برنامه دیگر، مشتریان را به تعامل بیشتر و همیشگی با خود و کسب امتیازهای بیشتر برای دست‌یابی به پاداش‌های متنوع‌تر، ترغیب می‌کند.
  • استارباکس: یکی از مشهورترین و سودآورترین برندهای دارای باشگاه مشتریان، استارباکس است. این مجموعه با عرضه امکانات مختلف، ارائه پاداش‌های متنوع و ترغیب مشتریان به خرید روزانه در ازای دست‌یابی به جوایز مختلف، به یکی از مثال‌های موفق این حوزه تبدیل شد، همچنین برای آشنایی با باشگاه مشتریان رستوران ،به این صفحه در اسمارت ایکس مراجعه کنید.

خوشبختانه در میان برندهای ایرانی نیز نمونه‌های موفقی وجود دارند و مجموعه اسمارت ایکس با عرضه برنامه‌های اختصاصی در این حوزه، می‌تواند به شما نیز در پیاده‌سازی یک باشگاه مشتریان موفق، کمک کند. اگر دقیقا نمی‌دانید که باشگاه مشتریان هوشمند اسمارت ایکس چیست و چطور می‌تواند به شما کمک کند، در بخش بعدی همراه ما باشید.

سرویس باشگاه مشتریان، روشی کاربردی و مطمئن برای راه اندازی باشگاه مشتریان

یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان و سپس برنامه‌ریزی بر اساس میزان خرید آن‌ها، استفاده از انواع ابزارهای هوشمند است. اسمارت ایکس با عرضه ابزار هوشمند متصل به صندوق فروشگاه، از همان اولین لحظه‌های سفارش‌دهی و خرید، شماره مشتری را با فاکتور خرید او، ذخیره می‌کند.

پس از آن نیز با توجه به میزان خرید و نوع خریدهای هر مشتری، یک نظرسنجی اختصاصی برای آن مشتری ایجاد کرده و از طریق شماره همراه، لینک نظرسنجی را برای او ارسال می‌کند. با این کار، مشتری ارتباط بیشتری با برند شما خواهد داشت و از همان ثانیه‌های اول حضور در مجموعه‌تان، ابزار هوشمند باشگاه مشتریان یک برنامه‌ریزی کامل برای ترغیب بازگشت او به مجموعه، طراحی خواهد کرد.

افزون بر ابزار هوشمند باشگاه مشتریان، اسمارت ایکس انواع ابزارهای هوشمند دیگر هم‌چون ارزیابی اسمارت، نرم افزار رزرواسیون و نوبت‌دهی اتوماتیک و وای‌فای هوشمند نیز عرضه کرده است که می‌توانید با استفاده هم‌زمان از آن‌ها، میزان موفقیت برنامه باشگاه مشتریان خود را افزایش دهید. تعامل بسیار بهتری با مشتریان خود داشته باشید و با هزینه بسیار کمتر از تبلیغات متنوع برای جذب مشتریان جدید، مشتریان فعلی خود را به خرید دوباره، ترغیب کنید.

ابزار هوشمند باشگاه مشتریان | اسمارت ایکس

کلام آخر

در حال حاضر، برندهای مختلف برای جذب مشتریان بیشتر، یک رقابت خیلی سخت را آغاز کرده‌اند و شما برای حضور در این رقابت و افزایش توان خود در ادامه مسیر، به انواع ابزارها و استراتژی‌های کارآمد، نیاز دارید. راه اندازی باشگاه مشتریان، یکی از مهم‌ترین روش‌هایی است که میزان موفقیت مجموعه شما را بیشتر خواهد کرد. هر چند این روش تنها زمانی تاثیر مناسب را خواهد داشت که مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان را به‌دقت و به شکل اصولی، پشت سر بگذارید. اگر شما هم برای برای ساخت بهترین باشگاه مشتریان مجموعه خود با تردیدها و ابهامات مختلف مواجه هستید، بهتر است از مجموعه‌های متخصص این حوزه کمک گرفته و با استفاده از ابزارهای هوشمند مثل باشگاه مشتریان اسمارت ایکس، درصد موفقیت‌تان را به شکل قابل توجهی افزایش دهید!

شاید برای شما مفید باشد