Evaluation | اسمارت ایکس
Evaluation | اسمارت ایکس

ارزیابی هوشمند

Smart Evaluation
نظرسنجی خودکار مشتریان
ارزیابی هوشمند، سرویسی یکپارچه با صندوق فروش است که قابلیت نظرسنجی از همه مشتریان را به صورت خودکار به وجود می‌آورد.
قیمت محصول : 14.190.000 تومان / سالیانه
اهداف ارزیابی هوشمند
اهداف اصلی
  • ایجاد فرایندی برای سنجش رضایت مشتریان
  • خودکارسازی فرآیند ارزیابی رضایت‌مندی
  • آگاهی از نقاط ضعف‌ و قوت سرویس‌دهی و محصول
سایر اهداف
  • آگاهی از سلیقه‌ی مشتری
  • بررسی عملکرد پرسنل
  • ابزار کمکی در برندینگ مجموعه
  • آگاهی  از رفتارخرید هر مشتری

کاربرد ارزیابی هوشمند

چه می‌شد اگر، پس از هر سفارشی که به میز مشتری ارسال می‌شد و یا درب منزل به او تحویل داده می‌شد ، کسی به شما زنگ بزند و دقیق به شما بگوید که مشتری چه چیز‌هایی را دوست داشته و چه چیز‌هایی را نه؟

ارزیابی هوشمند اسمارت ایکس یک پلتفرم آنلاین نظرسنجی از مشتریان است که دقیقا همین کار را برای شما انجام می‌دهد. این پلتفرم به صورت خودکار ، آنچه که شما می‌خواهید در مورد سفارش ارسالی بدانید را می‌پرسد و نتیجه را همراه با گزارشات متنوع  به شما ارائه می‌کند.

ارزیابی هوشمند ، یک سرویس ابری / Cloud Based / است که مستقیما به نرم افزار صندوق فروش متصل می‌شود. در نتیجه ی این اتصال، فاکتورهای ثبت شده را خوانده و پس از آنالیز خرید مشتری، بر اساس نوع سفارش، به صورت خودکار برای مشتریان پیامک دعوت به نظرسنجی ارسال می‌کند.

این فرآیند قابلیت نظرسنجی کردن از همه مشتریان را امکان پذیر خواهد کرد تا مدیریت و تصمیم گیرندگان از سلیقه مشتریان و نقاط قوت یا ضعف  خود، در کمترین زمان ممکن و با دقت بالا  مطلع شوند.

در یک نمای بزرگتر پلتفرم ارزیابی هوشمند، ابزاری برای سنجش میزان رضایتمندی مشتریان است تا با اطلاعات بدست آمده بتوان کیفیت خدمات را، به مطلوب ترین حد ممکن رساند.

ارزیابی هوشمند با ارسال یک پیامک، مشتری را به مشارکت در نظرسنجی دعوت میکند. این پیام حاوی لینکی اختصاصی برای مشتری است تا میزان رضایت‌مندی مشتری متناسب با خرید وی اندازه‌گیری کند.

این سرویس با نرم‌افزار صندوق فروش مجموعه متصل و یکپارچه است.

با ثبت این اطلاعات و همگام شدن آنها به طور هم زمان در صندوق فروش و پنل اسمارت ایکس ، عملکرد  پرسنل و شعب بر اساس میزان رضایت مندی و فروش قابل مشاهده و تحلیل است.

امری که به دو اقدام کلیدی جهت حفظ و ارتقای رضایت‌مندی منجر خواهد شد:

  • اول: اقدام سریع برای جبران نارضایتی‌ پیش‌آمده
  • دوم : جلوگیری از تکرار نارضایتی در سفارشات آتی مجموعه

این دو اقدام، به طور مستقیم به ارتقای رضایت‌مندی منجر می‌شود که امری مهم در برندینگ مجموعه است.

ویژگی‌های ارزیابی هوشمند
ویژگی‌های اصلی
  • متصل و یکپارچه با صندوق فروشگاهی
  • اتصال شماره موبایل مشتری به فاکتور صادر شده
  • بدون نیاز به ایجاد زیرساخت پیچیده
  • کنترل کیفی جامع از مجموعه‌های چند شعبه ای
  • هشدار لحظه به مدیر در صورت نارضایتی مشتری
  • فرآیند خودکار / Automation
  • دسترسی به پنل مدیریتی روی سرور ابری به صورت آنلاین / Cloud  Based
  • آپدیت در لحظه اطلاعات صندوق بر روی پنل / Real Time
سایر ویژگی‌ها
  • ثبت هم زمان اطلاعات خریدار در نرم افزار صندوق فروش و پنل مدیریتی
  • امکان شخصی‌سازی سوالات نظرسنجی و زمان ارسال توسط مدیر
  •  ایجاد پرسشنامه‌های متنوع با توجه به دسته‌بندی سفارشات و فاکتورهای صادر شده
  • امکان مشاهده عملکرد شعب در کسب رضایت مشتری
  • امکان مشاهده نرخ مشارکت در نظرسنجی و نیز اشتراک گیری صندوق‌دار
  • مکان ایجاد پنل‌های مقایسه ایی برای مقایسه چند شعبه در کنار هم
  • امکان مشاهده نظرات بر اساس محصول و بازه زمانی
  • امکان گزارش‌گیری‌های متنوع از نظرات و مقایسه آنها به تفکیک شعب
  • امکان هدایت مشتری به صفحه دلخواه مجموعه بعد از ثبت نظر
اسمارت چکار می کند

چطور کار می‌کند؟

اول

سرویس ارزیابی هوشمند مستقیم بر روی نرم افزار صندوق فروش مجموعه نصب خواهد شد و هیچ وسیله فیزیکی جدیدی به مجموعه اضافه نخواهد کرد.

دوم

بعد از نصب بر روی صندوق فروش، فقط یک مرحله به مراحل ثبت سفارش اضافه خواهد شد تا عملیات نظرسنجی صورت پذیرد.  به این صورت که پس از ثبت سفارش توسط صندوقدار، صفحه ای به نمایش درخواهد آمد / Pop-up /  که شماره موبایل مشتری در آن وارد می‌شود.

با ذخیره کردن شماره موبایل مشتری و اتصال آن به فاکتور خریدی که ثبت کرده است، یک پروفایل برای مشتری در پنل ایجاد می‌شود که تمام اطلاعات مشتری / از جمله جزئیات خریدها، نظرات و …/ در آن ذخیره خواهد شد.

سوم

پس از ثبت اطلاعات، سیستم ارزیابی هوشمند شروع به خواندن و آنالیز خرید مشتری می‌کند.

این سیستم با توجه به دسته‌بندی سفارشات ثبت شده، اقدام به ایجاد پرسشنامه های هوشمند می‌کند. یعنی سوالاتی که از مشتریان می پرسد با توجه به نوع سفارش با هم متفاوت است تا بتواند در هر مورد از تجربیات مشتری، اطلاعات صحیحی کسب و ثبت کند.

چهارم

پس از گذشت یک مدت زمان مشخص و حساب شده / غالبا زمان تخمینی که مشتری خدمات را دریافت و مصرف کرده باشد / پیامک دعوت به نظرسنجی برای او ارسال می‌شود.

این پیامک حاوی یک لینک هوشمند است که منحصرا برای مشتری مورد نظر و سفارشی که داده ساخته شده است.

پنجم

مشتری با آن لینک ، وارد صفحه نظرسنجی میشود تا در آن شرکت کند.

تجربه مشتری

مشتری پس از دریافت پیامک و لمس لینک هوشمند درون آن، به صفحه نظرسنجی  هدایت خواهد شد.

در این صفحه سوالاتی که آگاهی از نظر مشتریان در مورد آن‌ها برای مدیریت مجموعه اهمیت دارد از مشتری پرسیده می‌شود  / Customize / و او هم با چهار گزینه عالی ، خوب ، متوسط و ضعیف به آن‌ها پاسخ خواهد داد. این مدل از نظرسنجی زمان کمی از مشتری میگیرد و میزان مشارکت را افزایش میدهد.

پس از اتمام سوالات در انتهای صفحه نظرسنجی، قسمتی قرار داده شده تا مشتری در صورت تمایل هر مورد دیگری هم که لازم می‌داند را بنویسد تا موضوع به مدیریت مجموعه منتقل شود.

در این مرحله مشتری با لمس دکمه ثبت نظر، فرآیند نظرسنجی خود را به پایان می‌رساند و نظرات او در پنل مدیریتی و در پروفایل شخصی خودش ذخیره خواهد شد.

در قسمت پایانی تجربه مشتری در این فرآیند، مشتری وارد / Landing Page / صفحه‌ی فرود خواهد شد.

صفحه فرود در واقع مرحله‌ای است که از مشتری به خاطر زمانی که برای ارزیابی خدمات ما گذاشته قدردانی می‌شود و در جنبه دیگر، موقعیت مناسبی است تا در آن شبکه های اجتماعی مجموعه نیز به او نمایش داده شود.

در نظر داشته باشید چه کسی بهتر از مشتری یک مجموعه که خدمات را دریافت کرده و در نظرسنجی هم شرکت کرده، می‌تواند به دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی مجموعه اضافه شود؟

اسمارت چطور کار می کند
دستاوردها | اسمارت ایکس

دستاوردها

اطلاعات جمع شده از نظرات مشتریان راهی برای اندازه‌گیری میزان  موفقیت کسب‌ و کار در جلب رضایت آن‌ها است.

برای اینکه میزانرضایتمندی مشتریان  قابل اندازه‌گیری باشد باید این شاخصه را به عدد تبدیل کنیم. پس در واقع ارزیابی هوشمند با دعوت کردن از مشتریان به نظرسنجی، جمع‌آوری نظرات و دسته‌بندی کردن نتایج،  میزان رضایت‌مندی را به عدد تبدیل می‌کند.

این اعداد و شاخصه‌ها به صورت گزارش‌های متنوع در پنل مدیریتی قابل مشاهده خواهند بود تا مدیران بتوانند عملکرد مجموعه خود را قدم به قدم رصد کنند.

از طرفی وقتی اشکال یا نارضایتی در مجموعه رخ بدهد، اهمیت فراوانی دارد که آن مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری و رفع شود.

حالا که ارزیابی هوشمند این امکان را به وجود آورده که نقاط ضعف آشکار شوند، راهی هم طراحی ‌شده تا مدیران در کمترین زمان ممکن از آنها باخبر شوند.

قابلیت ارسال هشدارهای لحظه‌ای هم به ارزیابی هوشمند کمک میکند تا پس از ثبت نظرات منفی، جزئیات  اطلاعات مشتری ناراضی و پرسنلی که با مشتری در ارتباط بوده و همین‌طور نتیجه نظرسنجی، برای مدیران مربوطه ارسال شود.

این امکان باعث میشود تا مدیر در کمترین زمان ممکن از ضعف‌های احتمالی آگاه شود و اقدامات مناسبی در جهت بهبود، انجام دهد. آگاهی  از نظر مخاطبین برای رشد و بهبود کیفیت هر کسب وکاری از مهم‌ترین جنبه‌های استانداردسازی است.

اسمارت ایکس با طراحی سرویس ارزیابی هوشمند و توسعه لحظه به لحظه این نرم افزار همیشه در تلاش بوده تا ابزاری نوین برای رشد کسب‌وکارها در دسترس صاحبین مشاغل قرار دهد.

سوالات متداول

حداقل میزان مشارکت موثر در سرویس ارزیابی هوشمند چیزی نزدیک به 5 درصد است اما بر اساس تجربه ما از بین بیش از 1000 مجموعه فعال این عدد به راحتی به 20 درصد مشارکت خواهد رسید.

شماره تلفن مشتری به فاکتور او می‌چسبد تا دقیقا بر اساس نوع سفارش مشتری از او نظرسنجی شود.

پس گرفتن شماره تلفن همراه برای عملیات نظرسنجی ضروری است.

در مجموعه های تحت رهیاری ما شاهد بیش از 80 درصد مشارکت از طرف مشتریان برای در اختیار قرار دادن شماره خود هستیم.

بله این قابلیت وجود دارد.

یکی از کاربردهای مهم ارزیابی هوشمند ، امکان مقایسه عملکرد شعب مختلف در جلب رضایت مشتریان نسبت به هم است.

این امکان وجود دارد که نتیجه این مقایسه فقط برای مدیران ارشد برند نمایش داده شود.

بله، این امکان وجود دارد تا برای صرفه جویی در زمان در رسیدگی به همه نظرات جواب های از پیش تعیین شده ای تعریف گردد تا مسئول ارتباط با مشتریان بتواند پاسخگویی با کیفیت تری داشته باشد.

برای هر کس که شما بخواهید.

با اضافه یا حذف کردن کاربران شما می‌توانید کسانی را که گزارش‌های لحظه‌ای را دریافت می‌کنند را انتخاب کنید.

درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید، ما با شما در ارتباط خواهیم بود.