Evaluation | اسمارت ایکس
Evaluation | اسمارت ایکس

ارزیابی هوشمند رستورانی

Resturant Smart Evaluation
نظرسنجی خودکار مشتریان رستوران
یکی از پارامترهای اصلی برای پیشرفت رستوران، اطلاع از نظرات مشتریان است. برای این کار راه معمولی، تماس با مشتری و پرسیدن نظر او خواهد بود، اما سیستم آنلاین ارزیابی مشتریان رستوران می‌تواند بازدهی بهتری در این مسیر داشته باشد. جمع‌آوری و بررسی نظرات مشتری‌ها از جمله داده‌های بسیار ارزشمندی هستند که می‌توانید در جهت بهبود خدماتتان از آن‌ها استفاده کنید.
قیمت محصول : 14.190.000 تومان / سالیانه
اهداف ارزیابی هوشمند رستورانی
اهداف اصلی
  • وارد کردن سنجش رضایت به مجموعه
  • خودکار سازی فرآیند ارزیابی رضایت
  • اتصال ارزیابی به محصول خریداری شده
سایر اهداف
  • حذف خطاهای انسانی
  • تسهیل هماهنگی
  • بهبود تجربه رزرواسیون برای مجموعه و مشتری

کاربرد ارزیابی هوشمند رستورانی

پلتفرم ابری نظرسنجی مشتریان رستوران در واقع سرویسی یکپارچه است که تماماً به صندوق فروش رستوران متصل بوده و پروسه نظرسنجی و ثبت آن‌ها را بسیار آسان‌تر انجام می‌دهد. با کمک این سرویس نیازی به دخالت شما یا کارکنانتان برای به‌دست‌آوردن نظرات مشتری‌ها نخواهد بود؛ چرا که کلیه این فرآیند از این طریق به شکل خودکار انجام می‌شود.

جمع‌آوری نظرات مشتریان چه اهمیتی دارد؟

کارهای زیادی برای موفق شدن یک رستوران باید انجام شوند که شما به‌عنوان صاحب آن مجبور نیستید، همه آن‌ها را بر عهده بگیرید. روش‌های هوشمندانه‌تر هم برای جلب مشتری وجود دارد. نظرسنجی همواره یکی از راه‌هایی است که به شناخت نقاط ضعف کار خود پی می‌برید. از طرفی عموماً مشتری‌ها هم به رستوران‌هایی که نظرسنجی انجام می‌دهند، بیش‌تر اعتماد می‌کنند.

هیچ راهی قابل‌اطمینان‌تر از به‌دست‌آوردن نظر مشتری‌ها برای پیداکردن مشکلات و ایرادات خدمات رستوران نیست. ابزار ارزیابی هوشمند مشتریان رستوران همان چیزی است که برای به‌دست‌آوردن پیشنهادات و انتقادات مشتریان نیاز خواهید داشت. روند کار در این برنامه بسیار ساده، اما تأثیرگذار است. با استفاده از داده‌های به‌دست‌آمده از این طریق، می‌توانید روزبه‌روز غذاها و خدماتتان را بهتر کنید و از رقبا پیشی بگیرید.

رفع کدام دغدغه‌ها با سیستم آنلاین ارزیابی مشتریان رستوران ممکن است؟

رستوران‌های معروف و شناخته شده به نظرات مشتری اهمیت زیادی می‌دهند. همه ما تجربه قرارگرفتن در چنین فضایی به‌عنوان مشتری را قرار داشته‌ایم که از ما نظرسنجی شود. طبیعتاً این که رستوران از مشتری نظرخواهی کند باعث جلب‌توجه و اعتماد او خواهد شد، اما انجام این کار پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. نظرسنجی به شکل معمولی می‌تواند زمان‌بر و شامل خطاهای زیادی باشد. شما برای این کار باید زمان خاصی اختصاص دهید و همین موضوع نیاز به کارکنان بیش‌تری خواهد داشت.

به‌علاوه که بسیاری از مشتری‌ها در برخورد با میهمان‌داران شما، نظرات واقعی‌شان را عنوان نمی‌کنند. سیستم آنلاین ارزیابی مشتریان رستوران هم در واقع باهدف برطرف‌کردن همین دغدغه‌ها ایجاد شده تا بتواند به مؤثرترین شکل ممکن، نظرات مشتری‌ها را جمع‌آوری کند. به‌این‌ترتیب میزان دریافت نظرات بسیار بیش‌تر از قبل خواهد بود و البته این اطلاعات بسیار صادقانه‌تر و کارآمدتر خواهند بود.

چرا باید از پلتفرم ابری نظرسنجی مشتریان رستوران استفاده کنیم؟

شاید برای شما هم سؤال باشد که چه لزومی دارد از پلتفرم نظرسنجی مشتریان رستوران استفاده کنیم؟

برای پاسخ به این سؤال با ما در ادامه همراه باشید تا چند مورد از دلایل منطقی برای لزوم استفاده از این سرویس را بررسی کنیم.

  • از طریق سیستم ارزیابی مشتریان رستوران، میزان ثبت نظرات بسیار بیش‌تر از حالت عادی خواهد بود.
  • مشتری‌هایی که ممکن است در شرایط عادی نظرات واقعی ارائه ندهند، از این طریق نظر خود را به شکل صادقانه ثبت خواهند کرد.
  • هزینه راه‌اندازی این سرویس باتوجه‌به مزیت‌های زیادی که دارد، بسیار منطقی و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.
  • بسیاری از مشتری‌ها به دلیل این که شما به ثبت نظراتشان اهمیت می‌دهید، به شما اعتماد بیش‌تری خواهند کرد.

کاربرد سیستم ارزیابی مشتریان رستوران

بهترین راهنما برای شما به‌عنوان صاحب یک رستوران در جهت این که شناخت نقاط ضعف و اصلاح آن‌ها، نظر مشتری خواهد بود. سیستم آنلاین ارزیابی مشتریان رستوران هم دقیقاً چنین کاربردی دارد و به شما کمک می‌کند به‌راحتی نظرات مشتری‌ها را پس از بررسی و تحلیل در اختیار داشته باشید.

این سرویس تماماً به صندوق فروش متصل است و همین موضوع باعث شده تا بتواند نظرات مشتری‌ها را باتوجه‌به رفتار خرید و فاکتورهای آن‌ها بررسی کند. خروجی این اطلاعات، برای شما به منزله یک راه میان‌بر خواهد بود که می‌توانید از آن برای رسیدن به رتبه‌های بهتری در میان دیگر رقبا استفاده کنید. سیستم ارزیابی مشتریان رستوران، همه آن سؤالاتی که شما در مورد نحوه ارائه خدمات و کیفیت غذا از مشتری دارید را به طور خودکار می‌پرسد و جالب‌تر این که همه پاسخ‌ها ثبت و بررسی می‌شوند.

چه گروهی از رستوران‌داران می‌توانند از سیستم ارزیابی مشتریان استفاده کنند؟

کسانی که به‌تازگی رستورانشان را راه‌اندازی کرده‌اند به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند هر چه سریع‌تر در این زمینه رشد داشته باشند و در میان مردم شناخته شوند. یکی از راه‌های مؤثر در این زمینه، اهمیت‌دادن به نظرات مشتری‌ها خواهد بود. لازم است اضافه کنیم که رستوران‌داران قدیمی هم به این نظرات نیاز دارند. به‌طورکلی هدف از راه‌اندازی یک رستوران ارائه خدمات و غذا به مشتری است، اما در این راه لازم است به سلیقه و پیشنهادهای مشتری‌ها هم اهمیت دهید.

باتوجه‌به این توضیحات می‌توان این‌گونه گفت که همه رستوران‌داران می‌توانند از سیستم آنلاین ارزیابی مشتریان رستوران در جهت بهبود کار خود استفاده کنند. راه‌اندازی این سرویس نیاز به زیرساخت و هزینه چندانی ندارد و حتی اگر صاحب یک رستوران کوچک هم باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

ارزیابی هوشمند، با ارسال یک پیامک دعوت خودکار، شامل لینک یک نظرسنجی هوشمند، میزان رضایت‌مندی مشتری را اندازه گیری کرده و تمام نظر‌سنجی‌های صورت گرفته را تحلیل و گزارش آن را ارائه می‌کند. 

ارزیابی هوشمند، با نرم‌افزار صندوق فروش رستوران متصل و یکپارچه است. پس از نظر سنجی،میزان رضایت‌مندی مشتری را بر اساس فاکتور، به همراه اطلاعات صندوق دار و شعبه، در صندوق فروش ثبت می‌کند. 

با ثبت این اطلاعات و همگام شدن آنها به طور همزان در صندوق فروش و پنل اسمارت ایکس، عملکرد صندوق‌دار و شعب بر اساس فروش و رضایت مندی قابل مشاهده و تحلیل است.

امری که به دو اقدام کلیدی برای حفظ و ارتقای رضایت‌مندی منجر خواهد شد: اول: اقدام سریع برای جبران نارضایتی‌ پیش‌آمده و دوم: جلوگیری از تکرار نارضایتی در سفارشات آتی مجموعه این دو اقدام، به طور مستقیم به ارتقای رضایت‌مندی منجر می‌شود که امری مهم در برندینگ مجموعه است.

ویژگی‌های ارزیابی هوشمند رستورانی
توضیحات

استفاده از پلتفرم ابری نظرسنجی مشتریان رستوران به شما کمک می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نظرات مشتریان درباره آیتم‌های منو خود را به دست آورید. به‌این‌ترتیب خیلی سریع می‌توانید برای رفع مشکل اقدام کنید تا میزان رضایت بالاتری در سفارش‌های دفعات بعد به دست اورید. شناخت ویژگی‌های سیستم ارزیابی مشتریان رستوران کمک می‌کند تا در این مسیر، بهتر بتوانید از آن استفاده کنید.

ویژگی‌های اصلی
  • قابلیت مشاهده و مقایسه نظرات
  • کاملاً ابری و آنلاین
  • دارای سیستم احراز هویت معتبر و قابل‌اعتماد
  • بدون هیچ‌گونه خطا
  • بدون نیاز به دخالت انسانی
  • متصل به صندوق رستوران
  • عدم نیاز به ایجاد زیرساخت‌های دشوار در زمان راه‌اندازی
  • فرایند تمام‌خودکار
  • ثبت هم‌زمان نظرات مشتری در باشگاه و صندوق فروش
  • اضافه‌کردن شماره‌تلفن همراه به فاکتور مربوط به مشتری
امکانات ارزیابی هوشمند رستورانی
توضیحات

تا اینجا بررسی کردیم که استفاده از سیستم ارزیابی هوشمند مشتریان رستوران به رفع چه دغدغه‌هایی کمک می‌کند و چه ویژگی‌هایی دارد. در ادامه اما می‌خواهیم به امکانات این سرویس بپردازیم. شناخت امکانات پلتفرم ابری نظرسنجی مشتریان رستوران کمک می‌کند تا با تمام توانایی‌های این سرویس آشنا شوید. به‌این‌ترتیب در مواقع لزوم می‌توانید چالش‌های پیش رو را با استفاده از این امکانات حل کنید.

امکانات اصلی
  • قابلیت مشاهده عملکرد هر شعبه در کسب رضایت مشتری‌ها
  • امکان مشاهده آمار مشارکت مشتریان در نظرسنجی‌های انجام شده
  • قابلیت تفکیک نظرات بر اساس نوع محصول و بازه زمانی
  • قابلیت تنظیم بسته‌های نظرسنجی متفاوت باتوجه‌به نوع محصول
  • امکان هدایت کاربر به صفحه دلخواه شما
  • دارای سامانه پیامکی
  • امکان اضافه‌کردن لینک به پیامک
  • قابلیت ارسال پیامک دستی توسط اپراتور
  • دارای پنل ابری
  • قابلیت اضافه‌کردن سؤالات دلخواه به همراه باکس توضیحات
  • امکان تغییر زمان ارسال پیامک به مشتری
  • قابلیت ارسال پیامک‌های هشدار مدیریتی در صورت نیاز
  • قابلیت تنظیم شرایط ارسال پیامک به مشتری باتوجه‌به نظر مدیریت
اسمارت چکار می کند

سیستم ارزیابی مشتریان رستوران چگونه کار می‌کند؟

گام اول

با راه‌اندازی این سرویس، هیچ وسیله فیزیکی اضافی به رستوران شما اضافه نمی‌شود. سیستم ارزیابی هوشمند روی صندوق فروش نصب می‌شود و تنها یک مرحله به پروسه ثبت سفارش اضافه می‌کند.

گام دوم

پس از این که صندوقدار، سفارش مشتری را ثبت و نهایی کرد، صفحه جدید باز می‌شود که باید شماره‌تلفن مشتری در آن وارد شود.

با واردکردن شماره‌تلفن مشتری، این شماره به فاکتور خرید او متصل خواهد شد. پس از این در پنل مدیریتی برای هر مشتری، پروفایلی تشکیل می‌شود که تمام اطلاعات مانند خریدها یا نظراتشان را ذخیره می‌کند.

گام سوم

در این مرحله و پس از ثبت همه اطلاعات مربوط به مشتری و خرید او، سیستم آنلاین ارزیابی مشتریان رستوران شروع به خواندن و آنالیز اطلاعات خرید مشتری می‌کند.

در این سامانه برای مشتری‌های حضوری سؤالاتی متفاوتی در نظر گرفته شده که بتوان همه تجربه‌های مشتری‌ها را از این طریق بررسی و آنالیز کرد.

گام چهارم

در این مرحله پس از زمان مشخصی یک پیامک حاوی لینک دعوت به نظرسنجی برای مشتری ارسال می‌شود. این لینک به طور اختصاص برای مشتری باتوجه‌به سفارش او آماده شده است و سؤالات مرتبطی از او خواهد پرسید.

گام پنجم

در آخرین مرحله، مشتری روی لینک هوشمند کلیک می‌کند و پرسش‌های مربوط را پاسخ می‌دهد.

مشتری از سیستم آنلاین ارزیابی مشتریان رستوران چه تجربه‌ای خواهد داشت؟

هیچ‌کس بهتر از مشتری‌هایی که از خدمات رستوران شما استفاده کرده‌اند، نمی‌توانند درباره کیفیتشان نظر بدهند. در این قسمت می‌خواهیم بررسی کنیم که مشتری در زمان استفاده از سیستم ارزیابی رضایت چه تجربه‌ای خواهد داشت.

پس از ثبت سفارش، صفحه جدیدی اضافه می‌شود که اطلاعات مشتری مانند شماره‌تلفن همراه او را دریافت می‌کند. پس از این و در زمان مشخص شده توسط مدیریت، پیامکی برای مشتری ارسال می‌شود که حاوی لینک نظرسنجی است. با کلیک روی این لینک، مشتری به صفحه سؤالات نظرسنجی وارد می‌شود. این سؤالات باتوجه‌به نظر مدیریت تنظیم می‌شوند و عموماً در مورد مسائلی هستند که برای مدیریت رستوران اهمیت بیش‌تری دارند. پس از پاسخ به همه سؤالات، مشتری به صفحه فرود ارجاع داده می‌شود.

در این صفحه از او بابت همکاری در نظرسنجی تشکر می‌شود و می‌توانید از همین موقعیت برای نمایش صفحات سایت یا فضای مجازی مربوط به رستوران هم استفاده کنید که نوعی بازاریابی است.

اسمارت چطور کار می کند
دستاوردها | اسمارت ایکس

مزایای اصلی استفاده از سیستم ارزیابی مشتریان رستوران

نظرات، پیشنهادها و انتقادات مشتریان رستوران شما برای این که قابل‌استفاده باشند، باید به‌صورت اعداد و ارقامی در بیایند که قابلیت تحلیل داشته باشند. پلتفرم ابری نظرسنجی مشتریان رستوران در واقع، ابزاری است که این امکان را به شما می‌دهد. به‌این‌ترتیب می‌توانید در هر بازه زمانی، نظرات مشتریان در مورد آیتم‌های مختلف منو یا نوع خدمات را تحلیل کنید و نقاط ضعف خود را بشناسید.

این سرویس دارای قابلیت ارسال پیامک هشدار فوری به مدیر است. با کمک این ابزار در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نظرات منفی به همراه تمام اطلاعات مشتری به اطلاع مدیر رسانده می‌شوند. به‌این‌ترتیب رفع مشکل در زمان کوتاهی انجام می‌شود و در نتیجه آن رضایت مشتری‌های شما بالاتر خواهد رفت. سیستم آنلاین ارزیابی مشتریان رستوران اسمارت ایکس ابزار نوینی است برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ها که از طریق تحلیل نظرات مشتری‌ها عملی خواهد بود.

سوالات متداول

1 . 1. مشتری‌های تا چه میزان در نظرسنجی‌هایی که ارسال می‌شوند، مشارکت می‌کنند؟

حداقل میزان مشارکت موثر در سرویس ارزیابی هوشمند چیزی نزدیک به 10 درصد است اما بر اساس تجربه ما از بین 1000 مجموعه فعال این عدد به راحتی به 20 درصد مشارکت خواهد رسید.

2. آیا برای نظرسنجی از مشتری راهی به جز گرفتن شماره تماس او وجود دارد؟

واردکردن شماره تماس برای نظرسنجی هوشمند ضروری است، چرا که این شماره به فاکتور خرید متصل می‌شود و پرسش‌ها باتوجه‌به این فاکتور شخصی‌سازی می‌شوند. لازم به ذکر است که در مجموعه‌هایی که نظرسنجی هوشمند اسمارت ایکس را استفاده می‌کنند، حدوداً 80 درصد مشتری‌ها در دادن شماره تماس مشارکت می‌کنند.

3. آیا امکان مقایسه بین چند شعبه وجود دارد؟

یکی از قابلیت‌های مهم این سرویس، امکان مقایسه بازدهی هر شعبه در جلب رضایت مشتریان است. به‌علاوه این امکان هم وجود دارد که داده‌های حاصل از این مقایسه را تنها مدیران ارشد بتوانند مشاهده کنند.

4. آیا می‌توان به مشتری‌ها راضی یا ناراضی، بعد از نظرسنجی پیام‌های ازپیش‌تعیین‌شده داد؟

بله این امکان در سیستم آنلاین ارزیابی مشتریان رستوران وجود دارد که برای نظرات مختلف، جواب‌های از پیش تعیین شده‌ای در نظر بگیرید که باعث سرعت در رسیدگی به نظرات خواهد شد.

5. هشدارهای لحظه‌ای برای چه کسانی ارسال می‌شود؟

هرکسی که شما بخواهید، این پیام‌ها را دریافت می‌کنند. شما می‌توانید کاربرهایی را که می‌خواهید به لیست افراد مجاز برای دریافت هشدارهای لحظه‌ای، اضافه یا کم کنید.

درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید، ما با شما در ارتباط خواهیم بود.