نرمافزار باشگاه مشتریان رستوران در واقع یکی زیرمجموعهای از برنامههای وفاداری اسمارت است که میتواند تأثیر بسیار شگفتانگیزی در بالابردن میزان فروش شما در طولانیمدت داشته باشد. همانطور که اشاره کردیم نتیجه پیادهسازی باشگاه مشتریان در رستوران را در طولانیمدت بهتر مشاهده خواهید کرد، هرچند که استفاده از این ابزار کارآمد از همان ابتدا باعث شکلگیری ایدهها و برنامههایی برای بازگشت مشتریان شما خواهد شد.
استفاده از سرویس باشگاه مشتریان در رستوران مدت زیادی نیست که رواج پیدا کرده و همچنان رستورانهای بسیاری هستند که از وجود آن بیخبر بوده یا ترجیح دادهاند از آن استفاده نکنند. بهاینترتیب شما با راهاندازی این سرویس میتوانید یک گام از رقبای خود جلو باشید و روند آسانتری را برای بازگشت مشتریان و افزایش فروش طی کنید.
پیاده سازی باشگاه مشتریان رستوران به رفع کدام دغدغهها کمک میکند؟
بقا و پیشرفت یک رستوران به کیفیت ارائه غذا و خدمات و همچنین میزان مشتریهایش بستگی دارد. توجه کنید که یک رستوران هرچقدر هم کیفیت خوبی داشته باشد، درحالیکه مشتریهایش وفاداری لازم را نداشته باشند، پس از مدتی با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. در واقع جذب مشتری و پروسه ایجاد حس وفاداری در آنها یکی از دشوارترین مراحل اداره یک رستوران است که خوشبختانه به کمک باشگاه مشتریان رستوران ابری این مشکل بهراحتی رفع میشود.
بهاینترتیب نگرانیهای شما در زمینه بازگشت مشتریان تا حد زیادی کاهش خواهد یافت و به کمک نرمافزار باشگاه مشتریان رستوران میتوانید بسیار آسانتر مشتریان خود را حفظ کنید. لازم به ذکر است که استفاده از این ابزار میتواند به شما کمک کند که مشتریان وفادار خود را بهتر بشناسید و همین ابزار برای آنها مشوقهای را در نظر میگیرد که باعث اعتماد بیشتر آنها به خدمات و غذاهای رستوران شما میشود.
چرا باید از سرویس باشگاه مشتریان در رستوران استفاده کنیم؟
صاحبان رستورانهای شناختهشده و مطرح، همواره در فکر این هستند که راهی بیابند برای وفادارسازی مشتریانشان. این موضوع یک دغدغه هرروزه است که پایانی ندارد. باشگاه مشتریان رستوران ابری اسمارت ایکس هم باهدف رفع همین نیاز طراحی شده است. این ابزار طبق برنامههای وفادارسازی با استانداردهای بینالمللی طراحی شده و برمبنای عادات و رفتارهای مشتریان بومی داخل کشور بهینه سازی شده است. با توجه به این توضیحات بهترین روش برای جلب نظر مشتریان و برگشت دوباره انها را میتوان استفاده از سرویس باشگاه مشتریان ابری دانست.
همچنین باید اشاره کنیم که این سرویس از لحاظ مالی بسیار به نفع شما خواهد بود. در ابتدای راه شما هزینه اندکی برای اشتراک سالیانه این برنامه پرداخت خواهید کرد، اما در ادامه چندین برابر این هزینه از طریق بازگشت مشتریها و وفادارسازی آنها به شما بازخواهد گشت.
نرم افزار باشگاه مشتریان رستوران چه کاربردی دارد؟
طبیعتاً با توضیحاتی که تا اینجا در مورد باشگاه مشتریان رستوران ابری اسمارت ایکس داده شد، شما هم کنجکاو هستید که بدانید این ابزار دقیقاً چهکارهایی انجام میدهد که اینگونه در افزایش فروش و بازگشت مشتریها اثرگذار است. با هم در ادامه چند مورد از کاربردهای اصلی این نرمافزار کارآمد را بررسی خواهیم کرد:
- اولین کاربرد این نرمافزار، دستهبندی تمام مشتریها است. تقسیمبندی مشتریها در هر کسبوکاری یکی از اصول مارکتینگ است و اگر میخواهید رستوران موفقی داشته باشید، حتماً باید این کار را انجام دهید.
- دستهبندی مشتریها در این برنامه بر طبق میزان خرید آن در هر بار و البته فواصل مراجعه مجددشان انجام میشود. در واقع این تقسیمبندی بر اساس رفتار و عادات مشتری شما خواهد بود.
- نرمافزار باشگاه مشتریان رستوران میزان وفاداری هرکدام از مشتریها شما را اندازهگیری میکند و شما میتوانید از این اطلاعات استفاده مفیدی کنید.
- این نرمافزار برای مشتریهای قدیمی و جدید، باتوجهبه دستهبندیهایشان مشوقهایی را در نظر میگیرد که باعث جلبتوجه آنها و مراجعه مجددشان میشوند.
سرویس باشگاه مشتریان در رستوران، چرا باید بهصورت “ابری” باشد؟
پیاده سازی باشگاه مشتریان در رستوران به شما این امکان را میدهد که از مشتریان خود اطلاعات دستهبندی شده و کارآمدی داشته باشید. با توجه به این که تعداد مشتریها، نمیتوان انتظار داشت که حجم این اطلاعات پایین باشند. همچنین با هر بار مراجعه مجدد یک مشتری، اطلاعات جدیدی به پروفایل او اضافه میشود. باتوجهبه این توضیحات برای ذخیره و نگهداری ایمن از این اطلاعات، شما نیاز به حافظه زیادی خواهید داشت.
باتوجهبه بالابودن قیمت هاردهای معمولی و حجم محدودشان، بهترین گزینه برای ذخیره اطلاعات مربوط به مشتریان، استفاده از فضای ذخیرهسازی ابری خواهد بود. حجم این سرویس ذخیرهسازی نامحدود است و دیگر نگران در امان بودن اطلاعات یا حذفشدن آنها را نخواهید داشت.
همچنین باید توجه کنید که ثبت و بهدستآوردن این اطلاعات برای شما هزینه بر بوده است و همینطور نیازمند زمان زیادی است. به همین منظور باید اطلاعات بهدستآمده را در ایمنترین جای ممکن ذخیره کرد که آسیبی نبیند. هیچ سرویس ذخیرهسازیای به جز سرویس ابری نمیتواند این اطمینان را به شما بدهد که در هر شرایطی به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید.
یکی از دیگر از دلیلهای ابری بودن سرویس باشگاه مشتریان در رستوران این است که شما بتوانید در هرزمان یا مکان تنها با شمارهتلفن مربوط یا ایمیل متصل به نرمافزار، به اطلاعات موردنیازتان دست پیدا کنید.
کدام گروه از رستورانداران میتوانند از نرمافزار باشگاه مشتریان استفاده کنند؟
برای پاسخ به این سؤال باید کاربردهای این نرمافزار را به یاد بیاورید. همانطور که اشاره کردیم، اصلیترین کارایی این سرویس بالابردن نرخ بازگشت مشتریان و افزایش فروش خواهد بود. باتوجهبه این موضوع میتوان اینگونه گفت که استفاده از این نرمافزار برای هم رستورانداران مناسب خواهد بود.
تفاوتی ندارد که شما رستورانتان را بهتازگی افتتاح کرده باشید یا از برندهای معروف در این حوزه کاری باشید؛ چرا که درهرصورت به مارکتینگ و وفادارسازی مشتریها نیاز خواهید داشت. اگر تابهحال هم از این موضوع بیخبر بودهاید، حالا زمان مناسبی برای پیادهسازی باشگاه مشتریان در رستوران شما خواهد بود. توجه کنید که این سرویس سریعترین راه شما برای بهدستآوردن برنامههای مؤثر بازگشت مشتری است که تأثیر زیادی در میزان فروشتان در آینده خواهد داشت.