باشگاه مشتریان | اسمارت ایکس
باشگاه مشتریان | اسمارت ایکس

باشگاه مشتریان هوشمند رستورانی

Restaurant Smart Club
باشگاه هوشمند مشتریان رستوران
باشگاه مشتریان رستوران در واقع ابزاری است متصل به صندوق فروش رستوران که پس از ثبت سوابق مشتریان و دسته‌بندی رفتار مشتری، به شما امکان تعریف برنامه‌هایی را می‌دهد که باعث بازگشت مجدد مشتری و در پی آن افزایش فروش می‌شوند.
قیمت محصول : 21.450.000 تومان / سالیانه
اهداف باشگاه مشتریان هوشمند رستورانی
اهداف اصلی
  • نگهداری مشتریان
  • افزایش نرخ بازگشت مشتری
سایر اهداف
  • افزایش رضایت‌مندی مشتریان
  • ارتقای تجربه‌کاربری
  • اطلاع از وضعیت فروش کلی
  • اطلاع از رفتار خرید هر مشتری

کاربرد باشگاه مشتریان کافه و رستوران

نرم‌افزار باشگاه مشتریان رستوران در واقع یکی زیرمجموعه‌ای از برنامه‌های وفاداری اسمارت است که می‌تواند تأثیر بسیار شگفت‌انگیزی در بالابردن میزان فروش شما در طولانی‌مدت داشته باشد. همان‌طور که اشاره کردیم نتیجه پیاده‌سازی باشگاه مشتریان در رستوران را در طولانی‌مدت بهتر مشاهده خواهید کرد، هرچند که استفاده از این ابزار کارآمد از همان ابتدا باعث شکل‌گیری ایده‌ها و برنامه‌هایی برای بازگشت مشتریان شما خواهد شد.

استفاده از سرویس باشگاه مشتریان در رستوران مدت زیادی نیست که رواج پیدا کرده و همچنان رستوران‌های بسیاری هستند که از وجود آن بی‌خبر بوده یا ترجیح داده‌اند از آن استفاده نکنند. به‌این‌ترتیب شما با راه‌اندازی این سرویس می‌توانید یک گام از رقبای خود جلو باشید و روند آسان‌تری را برای بازگشت مشتریان و افزایش فروش طی کنید.

پیاده سازی باشگاه مشتریان رستوران به رفع کدام دغدغه‌ها کمک می‌کند؟

بقا و پیشرفت یک رستوران به کیفیت ارائه غذا و خدمات و همچنین میزان مشتری‌هایش بستگی دارد. توجه کنید که یک رستوران هرچقدر هم کیفیت خوبی داشته باشد، درحالی‌که مشتری‌هایش وفاداری لازم را نداشته باشند، پس از مدتی با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. در واقع جذب مشتری و پروسه ایجاد حس وفاداری در آن‌ها یکی از دشوارترین مراحل اداره یک رستوران است که خوشبختانه به کمک باشگاه مشتریان رستوران ابری این مشکل به‌راحتی رفع می‌شود.

به‌این‌ترتیب نگرانی‌های شما در زمینه بازگشت مشتریان تا حد زیادی کاهش خواهد یافت و به کمک نرم‌افزار باشگاه مشتریان رستوران می‌توانید بسیار آسان‌تر مشتریان خود را حفظ کنید. لازم به ذکر است که استفاده از این ابزار می‌تواند به شما کمک کند که مشتریان وفادار خود را بهتر بشناسید و همین ابزار برای آن‌ها مشوق‌های را در نظر می‌گیرد که باعث اعتماد بیش‌تر آن‌ها به خدمات و غذاهای رستوران شما می‌شود.

چرا باید از سرویس باشگاه مشتریان در رستوران استفاده کنیم؟

صاحبان رستوران‌های شناخته‌شده و مطرح، همواره در فکر این هستند که راهی بیابند برای وفادارسازی مشتریانشان. این موضوع یک دغدغه هرروزه است که پایانی ندارد. باشگاه مشتریان رستوران ابری اسمارت ایکس هم باهدف رفع همین نیاز طراحی شده است. این ابزار طبق برنامه‌های وفادارسازی با استانداردهای بین‌المللی طراحی شده و برمبنای عادات و رفتارهای مشتریان بومی داخل کشور بهینه سازی شده است. با توجه به این توضیحات بهترین روش برای جلب نظر مشتریان و برگشت دوباره ان‌ها را می‌توان استفاده از سرویس باشگاه مشتریان ابری دانست.

همچنین باید اشاره کنیم که این سرویس از لحاظ مالی بسیار به نفع شما خواهد بود. در ابتدای راه شما هزینه اندکی برای اشتراک سالیانه این برنامه پرداخت خواهید کرد، اما در ادامه چندین برابر این هزینه از طریق بازگشت مشتری‌ها و وفادارسازی آن‌ها به شما بازخواهد گشت.

نرم افزار باشگاه مشتریان رستوران چه کاربردی دارد؟

طبیعتاً با توضیحاتی که تا اینجا در مورد باشگاه مشتریان رستوران ابری اسمارت ایکس داده شد، شما هم کنجکاو هستید که بدانید این ابزار دقیقاً چه‌کارهایی انجام می‌دهد که این‌گونه در افزایش فروش و بازگشت مشتری‌ها اثرگذار است. با هم در ادامه چند مورد از کاربردهای اصلی این نرم‌افزار کارآمد را بررسی خواهیم کرد:

  • اولین کاربرد این نرم‌افزار، دسته‌بندی تمام مشتری‌ها است. تقسیم‌بندی مشتری‌ها در هر کسب‌وکاری یکی از اصول مارکتینگ است و اگر می‌خواهید رستوران موفقی داشته باشید، حتماً باید این کار را انجام دهید.
  • دسته‌بندی مشتری‌ها در این برنامه بر طبق میزان خرید آن در هر بار و البته فواصل مراجعه مجددشان انجام می‌شود. در واقع این تقسیم‌بندی بر اساس رفتار و عادات مشتری شما خواهد بود.
  • نرم‌افزار باشگاه مشتریان رستوران میزان وفاداری هرکدام از مشتری‌ها شما را اندازه‌گیری می‌کند و شما می‌توانید از این اطلاعات استفاده مفیدی کنید.
  • این نرم‌افزار برای مشتری‌های قدیمی و جدید، باتوجه‌به دسته‌بندی‌هایشان مشوق‌هایی را در نظر می‌گیرد که باعث جلب‌توجه آن‌ها و مراجعه مجددشان می‌شوند.

سرویس باشگاه مشتریان در رستوران، چرا باید به‌صورت “ابری” باشد؟

پیاده سازی باشگاه مشتریان در رستوران به شما این امکان را می‌دهد که از مشتریان خود اطلاعات دسته‌بندی شده و کارآمدی داشته باشید. با توجه به این که تعداد مشتری‌ها، نمی‌توان انتظار داشت که حجم این اطلاعات پایین باشند. همچنین با هر بار مراجعه مجدد یک مشتری، اطلاعات جدیدی به پروفایل او اضافه می‌شود. باتوجه‌به این توضیحات برای ذخیره و نگهداری ایمن از این اطلاعات، شما نیاز به حافظه زیادی خواهید داشت.

باتوجه‌به بالابودن قیمت هاردهای معمولی و حجم محدودشان، بهترین گزینه برای ذخیره اطلاعات مربوط به مشتریان، استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری خواهد بود. حجم این سرویس ذخیره‌سازی نامحدود است و دیگر نگران در امان بودن اطلاعات یا حذف‌شدن آن‌ها را نخواهید داشت.

همچنین باید توجه کنید که ثبت و به‌دست‌آوردن این اطلاعات برای شما هزینه بر بوده است و همین‌طور نیازمند زمان زیادی است. به همین منظور باید اطلاعات به‌دست‌آمده را در ایمن‌ترین جای ممکن ذخیره کرد که آسیبی نبیند. هیچ سرویس ذخیره‌سازی‌ای به جز سرویس ابری نمی‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که در هر شرایطی به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید.

یکی از دیگر از دلیل‌های ابری بودن سرویس باشگاه مشتریان در رستوران این است که شما بتوانید در هرزمان یا مکان تنها با شماره‌تلفن مربوط یا ایمیل متصل به نرم‌افزار، به اطلاعات موردنیازتان دست پیدا کنید.

کدام گروه از رستوران‌داران می‌توانند از نرم‌افزار باشگاه مشتریان استفاده کنند؟

برای پاسخ به این سؤال باید کاربردهای این نرم‌افزار را به یاد بیاورید. همان‌طور که اشاره کردیم، اصلی‌ترین کارایی این سرویس بالابردن نرخ بازگشت مشتریان و افزایش فروش خواهد بود. باتوجه‌به این موضوع می‌توان این‌گونه گفت که استفاده از این نرم‌افزار برای هم رستوران‌داران مناسب خواهد بود.

تفاوتی ندارد که شما رستورانتان را به‌تازگی افتتاح کرده باشید یا از برندهای معروف در این حوزه کاری باشید؛ چرا که درهرصورت به مارکتینگ و وفادارسازی مشتری‌ها نیاز خواهید داشت. اگر تابه‌حال هم از این موضوع بی‌خبر بوده‌اید، حالا زمان مناسبی برای پیاده‌سازی باشگاه مشتریان در رستوران شما خواهد بود. توجه کنید که این سرویس سریع‌ترین راه شما برای به‌دست‌آوردن برنامه‌های مؤثر بازگشت مشتری است که تأثیر زیادی در میزان فروشتان در آینده خواهد داشت.

باشگاه مشتریان ابری هوشمند اسمارت ایکس، با تکیه بر استاندارد وفاداری مورد استفاده در برنامه‌های جهانی توسعه پیدا کرده و بر مبنای عادات و رفتار خرید مشتریان داخلی، بومی سازی شده و ابزاری برای مدیریت و افزایش وفاداری است.

باشگاه مشتریان ابری هوشمند، بوسیله دسترسی به اطلاعات صندوق فروش، اطلاعات فاکتور‌های ثبت شده در فاصله زمانی مشخص را خوانده و بر مبنای میزان خرید هر مشتری و تعداد بار خریدی که از کسب‌و‌کار انجام داده است، میزان وفاداری مشتری را اندازه گرفته و دسته بندی انجام می‌دهد.

سپس بر اساس دسته‌بندی، وفاداری کنونی و رفتار‌های بعدی مشتری، مقداری مشخص از خرید انجام شده آتی را به صورت اعتبار با محدودیت زمانی استفاده، به کیف پول الکترونیکی در نظر گرفته شده برای مشتری باز می‌گرداند. 

این اعتبار، در زمان مشخص شده، توسط مشتری و در خرید‌های آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ویژگی‌های باشگاه مشتریان هوشمند رستورانی
توضیحات

از ویژگی‌های بارز یک مدیر موفق این است که پیش از استفاده و خرید یک محصول یا خدمت به طور کامل در مورد آن تحقیق می‌کند. باشگاه مشتریان رستوران هم یکی از خدمات در دسترس برای رستوران‌داران است که تأثیر زیادی در فروش خواهد داشت. اما پیش از هر چیز باید با ویژگی‌ها این سرویس آشنا باشید.

ویژگی‌های اصلی
  • این نرم‌افزار به طور کامل به صندوق فروشگاهی رستوران شما متصل است.
  • تمام امکانات این نرم‌افزار به طور کاملاً خودکار کار می‌کنند.
  • این سرویس بر اساس سوابق فروش، میزان وفاداری مشتریان را به شما نشان می‌دهد.
  • نرم افزار باشگاه مشتریان در رستوران به طور خودکار شماره‌تلفن را به فاکتور مربوطه متصل می‌کند.
  • به دلیل نبود دخالت انسانی در پروسه کاری این برنامه، هیچ‌گونه خطایی در دسته‌بندی و سنجش حجم وفاداری مشتری‌ها وجود ندارد.
  • این برنامه از به‌روزترین پروتکل‌های سنجش وفاداری و البته مولفه‌های بومی برای سنجش اطلاعات مشتری‌ها استفاده می‌کند.
  • داده‌های ثبت شده در این برنامه، در سرویس‌های ابری ذخیره می‌شوند.
  • باشگاه مشتریان رستوران کاملاً برخط است و هرزمان می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.
امکانات باشگاه مشتریان هوشمند رستورانی
توضیحات

بررسی میزان وفاداری مشتری‌های و اجرای برنامه‌های مؤثر برای این منظور از طریق باشگاه مشتریان رستوران ابری اسمارت ایکس بسیار آسان خواهد بود. این نرم‌افزار امکانات بسیار کارآمدی دارد که می‌تواند تمام انتظارات شما را برطرف کند.

امکانات اصلی
  • امکان مشاهده رفتار هر مشتری باتوجه‌به میزان خرید، فواصل خرید و آخرین خرید
  • امکان تنظیم میزان اعتبار برای هر دسته از مشتریان
  • قابلیت برگزاری کمپین‌های افزایش فروش با توجه‌به اطلاعات هر دسته از مشتریان
  • امکان ثبت سفارش در باشگاه
  • دارای سامانه پیامکی یکپارچه
  • امکان تنظیم زمان‌بندی ارسال پیامک‌ها
  • قابلیت ارائه لینک دلخواه در پیامک‌ها
  • قابلیت ارسال پیامک به‌صورت دستی، توسط اپراتور
اسمارت چکار می کند

باشگاه مشتریان رستوران چگونه کار می‌کند؟

گام اول

صندوقدار باید برای شروع، شماره تماس مشتری را دریافت کند. پس از این باشگاه مشتریان رستوران ابری این شماره را به فاکتور سفارش مشتری متصل می‌کند و این اطلاعات را ذخیره خواهد کرد. سرویس آنالیز رفتار مشتری در این مرحله شروع به کار می‌کند و مشتری‌ها را باتوجه‌به تحلیل‌ها در دسته‌های متفاوتی قرار می‌دهد.

گام دوم

برای تقسیم‌بندی مشتری‌ها این سرویس به دو پارامتر اساسی توجه بیش‌تری دارد:

اولین پارامتر، مبلغ نهایی فاکتور مشتری است. این سرویس با خواندن تمام فاکتورها، آن‌هایی را که مبلغ بالاتری دارند را در دسته‌های مهم‌تر جای می‌دهد.

دومین پارامتر برای تقسیم‌بندی مشتری‌ها، وفاداری مشتری‌ها است. وفاداری مشتری در واقع همان تعداد دفعاتی است که به رستوران شما مراجعه کرده و بازه زمانی میان این بازگشت‌ها هم موردتوجه خواهند بود.

باتوجه‌به این اطلاعات، به طور مثال اگر کسی در ماه 6 بار به رستوران شما مراجعه کرده باشد، وفاداری بیش‌تری نسبت به کسی دارد که در ماه، تنها یکبار به رستوران شما آمده است.

گام سوم

پس از همه این مراحل، آن دسته از مشتری‌هایی که شامل پروسه اعتباردهی شوند، پیامکی دریافت می‌کنند که حاوی اطلاعاتی مانند میزان اعتبار، مدت‌زمان مجاز استفاده از آن و یک کد 7 رقمی است. مشتری‌ها با ارائه این کد 7 رقمی به صندوقدار، می‌توانند مبلغ اعتبار را از فاکتور خود کم کنند.

تجربه مشتری از پیاده سازی باشگاه مشتریان کافه

مشخصاً هدف این استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان در رستوران این است که شما بتوانید فروش بیش‌تری داشته باشید. اما بیایید بررسی کنیم که مشتری‌های شما از وجود این سرویس چه تجربه‌ای خواهند داشت و در واقع باشگاه مشتریان رستوران ابری چگونه می‌‌تواند باعث بازگشت دوباره مشتری‌ها شود.

در مرحله اول مشتری یا از طریق اینترنتی یا به‌صورت حضوری سفارش خود را ثبت می‌کند و در همین زمان شماره‌تلفنی از او ثبت خواهد شد. سرویس باشگاه مشتریان در رستوران پس از مدتی مشخص، پیامکی برای مشتری ارسال می‌کند که حاوی متنی مبنی بر این است که مبلغ مشخصی به پروفایل باشگاه مشتریان او در مجموعه شما اضافه شده است. این مبلغ تا بازه زمانی خاصی اعتبار دارد و این تاریخ در پیامک به اطلاع مشتری رسانده خواهد شد.

همچنین در این پیام کد 7 رقمی وجود دارد که برای هر مشتری به طور خاص، اختصاص می‌یابد. باتوجه‌به این پیامک، اگر مشتری در بازه زمانی اعلام شده به مجموعه شما مراجعه کند، از طریق همین کد 7 رقمی می‌تواند مبلغ اعلام شده را استفاده کند. همچنین باتوجه‌به دسته‌بندی موجود در برنامه ممکن است مشتری شما به واسطه خرید جدیدی که داشته است، اعتبار یا تخفیف جدیدی برای خریدهای بعدی خود دریافت کند.

اسمارت چطور کار می کند
دستاوردها | اسمارت ایکس

دستاوردهای باشگاه مشتریان رستوران و کافه

هدف اصلی ایجاد نرم افزار باشگاه مشتریان در رستوران، اختصاص برنامه‌های تخصصی و حرفه‌ای برای نگهداشت مشتریان و بالابردن سطح فروش خواهد بود. این برنامه به‌مرورزمان و با استفاده از مشوق‌هایی که برای هر دسته در نظر می‌گیرد، تلاش دارد تا رفتار و عادات خرید مشتری‌ها از رستوران شما را به نحوی تغییر دهد که باعث مراجعه دوباره و خرید از شما شوند. به یاد داشته باشید که یکی از قانون‌های اصلی در دنیای رستوران‌داری این است که مشتری‌های قدیمی خود را نگه دارید و درعین‌حال مشتری جدید جذب کنید.

نگهداری از مشتری‌های قدیمی هزینه بسیار کم‌تری از جذب مشتری جدید دارد و همچنین در بالابردن میزان فروش رستوران شما هم بسیار اثرگذار خواهد بود. در نهایت می‌توان گفت پیاده سازی باشگاه مشتریان در رستوران می‌تواند تا حد زیادی از هزینه‌های بازاریابی شما بکاهد و درعین‌حال باعث جذب مشتری‌ها و فروش بیش‌تر شود. 

نکته مثبت دیگری که در مورد باشگاه مشتریان رستوران ابری اسمارت ایکس وجود دارد، پشتیبانی قوی و دائمی آن خواهد بود. تیم رهیاری اختصاصی اسمارت ایکس در طول دوره اشتراک شما همواره به دنبال راه‌هایی هستند که باعث بهینه‌تر شدن این نرم‌افزار می‌شود.

سوالات متداول
1. مشتریان چگونه می‌توانند خودشان عضو باشگاه مشتریان عضو شوند؟

بله. در جلسه آموزش باشگاه مشتریان برای رستوران شما یک کد 5 رقمی در نظر گرفته می‌شود که مشتری با ارسال آن به پنل پیامکی رستوران، می‌تواند عضو باشگاه مشتریان شما شود.

2. چرا کدهای باشگاه مشتریان رستوران ابری از طریق پیامک ارسال می‌شوند؟

نحوه تعامل به این دلیل از طریق پنل پیامکی انتخاب شده که همه مشتریان با هر سطح سواد و سنی که هستند، امکان مشارکت داشته باشند.

3. اعتبار اختصاصی تنها برای اعضای باشگاه مشتریان هستند؟

خیر، کسانی که عضو باشگاه مشتریان هستند، اعتبارهای مشخصی دریافت می‌کنند و شما می‌توانید برای اختصاص اعتبار به اعضای یک سازمان یا گروه‌های خاص، از افزونه کوپن استفاده کنید. با کمک این افزونه می‌توانید کوپن به تعداد دلخواه برای این افراد در نظر بگیرید.

4. گزارش عملکرد باشگاه مشتریان رستوران ابری چه مواردی را به شما نشان می‌دهد؟

در این گزارش میزان موفقیت برنامه‌های بازاریابی رستوران شما نشان داده می‌شود. از این طریق می‌توانید استراتژی‌ها موفق را ادامه و آن‌هایی که ناموفق بوده‌اند را متوقف کنید.

5. آیا می‌توان برای افراد به‌صورت دستی اعتبار افزود؟

بله کسانی که دسترسی بالایی به این سرویس دارند، می‌توانند برای هر فردی اعتبار دلخواهشان را اضافه کنند.

6. آیا امکان کنترل سوءاستفاده‌های احتمالی در اختصاص اعتبار را گرفت؟

بله این سرویس مجهز به مکانیزمی است که مشتری‌های مشکوک را شناسایی می‌کند. در مرحله اول، این سرویس مشتری موردنظر را به مدیریت معرفی می‌کند و در دفعات بعد او را بلاک خواهد کرد.

7. چرا کدهای اختصاص‌داده‌شده به مشتریان، مدت‌دار هستند؟

هدف از اجرای باشگاه مشتریان رستوران ابری افزایش فروش در بازه‌های زمانی مشخص است. به همین منظور از مشوق زمان برای کدهای اعتباری استفاده می‌کند که میزان بازگشت مشتری‌ها را افزایش دهد. البته به یاد داشته باشید این بازه‌های زمانی باتوجه‌به نظر مدیران قابل‌تغییر خواهد بود.

درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید، ما با شما در ارتباط خواهیم بود.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

ارزیابی هوشمند

باشگاه مشتریان هوشمند

رزرو و نوبت دهی هوشمند

وای وای هوشمند

محصولات اسمارت ایکس محصولات اسمارت ایکس

درباره ما

سوالات متداول