رزرو هوشمند | اسمارت ایکس
رزرو هوشمند | اسمارت ایکس

رزرو هوشمند رستورانی

Restaurant Smart Reserve
خودکارسازی فرآیند رزرواسیون رستورانی
نرم افزار رزرو رستوران در واقع سرویسی است که به دنبال ایجاد تجربه جدیدی برای مشتری‌ها در پروسه رزرو بوده که این کار را از طریق درک نیازهای رستوران شما، در شرایط مختلف انجام می‌دهد. کاربرد اصلی سیستم رزرو رستورانی ابری اسمارت ایکس در واقع هوشمند سازی، یکپارچه سازی و خودکار سازی این فرآیند برای رستوران داران است.
قیمت محصول :21.450.000 تومان/سالانه
اهداف رزرو هوشمند رستورانی
اهداف اصلی
  • خودکار سازی رزرواسیون
  • سیستماتیک سازی رزرواسیون
  • رفع چالش‌های مرسوم نوبت دهی و رزرواسیون
سایر اهداف
  • مدیریت اطلاع رسانی به مشتری
  • اطلاع از وضعیت درخواست
  • افزایش رضایت مندی مشتری

کاربرد سیستم رزرو هوشمند رستوران

مشخصاً نه برای مشتری‌ها جذاب است که بخواهند برای رزرو میز به رستوران شما مراجعه کنند و نه برای شما و کارکنانتان که بخواهید بار حضور مشتری‌هایی را تحمل کنید که صرفاً به دنبال رزرو زمان هستند. در واقع این پروسه اگر به شکلی سنتی انجام شود، هم برای مشتری و هم برای صاحبان رستوران طاقت‌فرسا خواهد بود.

آشنایی با رزرو و اهمیت آن در رستوران‌ها

روند شهرنشینی و در کنار آن مشکلات مالی باعث شده تا بسیاری از مردم، رستوران گردی و کافه گردی را به سفر ترجیح دهند. طبیعتاً رفتن به رستوران و خوردن غذاهای لذت‌بخش هزینه کم‌تری نسبت به سفر خواهد داشت. در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها عموماً حجم این افراد زیادتر از دیگر روزها خواهد بود و رستوران‌ها توان پذیرایی از همه آن‌ها را ندارند. به همین منظور پروسه رزرو ایجاد شد تا مشتری‌ها بتوانند حتی در زمان‌های شلوغ هفته هم به رستوران بروند.

به‌این‌ترتیب بهترین راه برای کنترل شلوغی رستوران‌ها در ایام خاص، رزرواسیون خواهد بود. با استفاده از رزرو نه مشتری‌های شاکی خواهند بود و نه صاحبان رستوران تحت‌فشار زیادی قرار می‌گیرند برای این که از حجم بالای مشتری‌ها پذیرایی کنند.

سیستم رزرو هوشمند رستورانی ابری برای رفع چه دغدغه‌هایی ایجاد شده است؟

این روزها تعداد رستوران‌ها معروف و باکیفیت در سطح شهرها بسیار بیش‌تر از قبل است، اما همچنان مشکلات زیادی برای مشتری‌ها و رستوران‌داران وجود دارد. همه این مشکلات به‌سختی رزرواسیون به شکل سنتی برمی‌گردد. این روش تا چند سال پیش کارآمد بود، اما این روزها آن‌قدر حجم مشتری در رستوران‌ها زیاد شده که ممکن است خطاهای زیادی در زمان رزرو صورت گیرد.

سیستم رزرو رستورانی ابری در واقع راه‌حلی است که هم به مشتری‌ها و هم به رستوران‌داران کمک می‌کند. به‌واسطه هوشمندسازی رزرو رستوران دیگر مشتری‌های دغدغه مراجعه حضوری برای انجام رزرو نخواهند داشت و از طریق در وقتشان صرفه‌جویی می‌شود. از طرف دیگر شما به‌عنوان یک رستوران‌دار، نیازی نیست یک نیرو را برای انجام رزروها اختصاص دهید. همچنین در پروسه سنتی خطاهای انسانی بسیار رایج هستند و ممکن است در زمان موردنظر یک مشتری، میزی برای او خالی نشود. این در حالی است که با کمک سیستم مدیریت رزرو رستوران دیگر چنین دغدغه‌هایی وجود نخواهند داشت.

چرا باید از سیستم رزرو رستورانی استفاده کنیم؟

تا اینجا با کلیت و ذات سیستم رزرو رستورانی آشنا شدید، اما در ادامه می‌خواهیم بررسی کنیم که چرا باید برای رستوران خود از سیستم رزرو آنلاین استفاده کنید.

  • سیستم مدیریت رزرو رستوران با برداشتن بار رزرو از روی دوش کارکنان، باعث بالارفتن بازدهی آن‌ها می‌شود.
  • هزینه راه‌اندازی سیستم رزرو آنلاین رستوران به‌صورت سالانه محاسبه می‌شود و شما هزینه بسیار مقرون به صرفه‌ای در مقابل کارایی‌های این سیستم پرداخت می‌کنید.
  • عدم نیاز حضور مشتری‌ها صرفاً برای رزرو در رستوران باعث می‌شود که مشتری‌ها حاضر در رستوران، آرامش بیش‌تری داشته باشند.
  • استفاده از نرم افزار رزرو رستوران باعث می‌شود مشتری‌ها تجربه بهتری از رستوران شما داشته باشند.
  • با کمک این سیستم میزان خطاها در زمان رزرو از سمت مشتری یا کارکنان به صفر می‌رسد.
  • وجود چنین سیستم قابل‌اعتمادی باعث می‌شود، مشتری‌ها برای دفعات بعدی هم به رستوران شما مراجعه کنند؛ چرا که دیگر نیازی نیست به رستوران‌هایی بروند که حتی با رزرو هم آن‌ها نتوانند در زمان دلخواه میزشان را به دست بیاورند.

کاربردهای سیستم رزرو آنلاین رستوران چیست؟

اصلی‌ترین کاربرد سیستم مدیریت رزرو رستوران این است که پروسه رزرواسیون را هوشمند، یکپارچه و البته خودکار می‌کند. به کمک این نرم‌افزار دیگر نیاز به حضوری مشتری در محل نخواهد بود. نرم افزار رزرو رستوران کاربردهای دیگری هم دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد:

  1. با کمک این سیستم، صاحب رستوران به‌صورت آنلاین از رزرو میز توسط مشتری آگاه می‌شود.
  2. این سرویس به صاحب رستوران سوابق مشتری و اطلاعاتی مانند شماره‌تلفن را نشان می‌دهد.
  3. سیستم رزرو رستورانی ابری به طور خودکار با رسیدن زمان مشخص، به مشتری اطلاع می‌دهد.
  4. سیستم رزرو آنلاین رستوران باعث سهولت در پروسه سفارش‌گیری و خدمت‌رسانی به مشتری‌ها می‌شود.

چه ضرورتی دارد که حتماً سیستم رزرو رستورانی، “ابری” باشد؟

یکی از مشکلات رایج برای رستوران‌داران این است که نمی‌توانند اطلاعات مربوط به مشتریانشان را به‌صورت طبقه‌بندی شده ثبت و نگهداری کنند. این اطلاعات شامل سوابق خرید، شماره‌تلفن و موارد این‌چنینی است، اما به دلیل تعداد بالای مشتری‌ها، ذخیره‌کردنشان کمی دشوار خواهد بود. هارد‌های معمولی حجم محدود و قیمت بالایی دارند و برای این منظور بهترین مورد، استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری خواهد بود.

سیستم رزرو رستورانی هم برای ثبت و نگهداری دقیق‌تر اطلاعات مشتری‌ها به شکل ابری طراحی شده است. باتوجه‌به این موضوع شما به‌عنوان صاحب رستوران دیگر نگران ازدست‌رفتن اطلاعات یا دسترسی به آن‌ها نخواهید بود.

کدام دسته از رستوران‌داران می‌توانند از این سرویس استفاده کنند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، به‌کاربردن روش‌های سنتی رزرواسیون با حضور مشتری در محل دیگر بازدهی خوبی ندارند و شما باید به دنبال راهی باشید که این پروسه سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود. حال ممکن است برای شما سؤال باشد که استفاده از سیستم رزرو رستورانی ابری برای کدام دسته از رستوران‌داران مناسب است؟

جالب است بدانید که این نرم‌افزار هوشمند را می‌توان برای همه رستوران‌ها و کافه‌ها راه‌اندازی کرد و هیچ محدودیتی از این بابت پیش روی شما نخواهد بود. در واقع هزینه اولیه بسیار به‌صرفه و امکانات جالب این برنامه باعث شده تا در همه رستوران‌ها متقاضی داشته باشد. باتوجه‌به این توضیحات تفاوتی ندارد که شما به‌تازگی استارت کار رستورانتان را زده باشید یا سال‌هاست که در این زمینه فعالیت می‌کنید؛ چرا که آسان‌ترین روش رزرو که می‌توانید به کار ببرید، سیستم مدیریت رزرو در رستوران است.

ویژگی‌های رزرو هوشمند رستورانی
توضیحات

هنگامی که می‌خواهید از یک محصول یا خدمت خاص استفاده کنید، اولین سؤالی که در ذهن شما ایجاد می‌شود این است که این محصول یا خدمت، چه ویژگی‌هایی دارد؟

پاسخ به این سؤال به شما کمک می‌کند بتوانید ارزش خرید محصول یا خدمت موردنظرتان را بسنجید و تصمیم بگیرید که آیا برای شما کارآمد است یا خیر؟ این بحث در مورد سیستم رزرو رستورانی ابری وجود دارد و شما پیش از هر چیزی لازم است با ویژگی‌های این سرویس آشنا شوید تا بتوانید تصمیم نهایی بگیرید.

ویژگی‌های اصلی
  • کاملاً برخط و آنلاین 
  • بدون نیازی به ایجاد زیرساخت‌های پیچیده 
  • ذخیره‌سازی ابری اطلاعات مشتری‌ها 
  • امکان ثبت پیش سفارش با استفاده از نرم افزار رزرو رستوران
  • اطلاع رسانی هشدارهای لازم در مورد رزرو به اپراتور و مشتری
  • متصل به صندوق فروشگاهی رستوران
  • به‌صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی
امکانات رزرو هوشمند رستورانی
توضیحات

برای این که بتوانید به درستی از سیستم رزرو آنلاین رستوران استفاده کنید، لازم است با تمام امکانات این برنامه آشنایی داشته باشید. اطلاع از این موارد کمک می‌کند در زمان نیاز بتوانید به درستی از این امکانات در جهت برطرف کردن نیازهای رستوران و مشتری استفاده کنید. به همین منظور در ادامه مهم‌ترین امکانات پلتفرم آنلاین رزرواسیون رستورانی را بررسی خواهیم کرد.

امکانات اصلی
  • قابلیت ساخت پروفایل مخصوص هر مشتری
  • امکان تگ‌گذاری میزها در برنامه
  • رزرو بر اساس تگ‌گذاری انجام شده در برنامه
  • ثبت شماره موبایل مشتری در صندوق
  • متصل‌کردن شماره‌تلفن مشتری به فاکتور خرید
  • امکان ثبت پیش سفارش برای هر مشتری در زمان رزرو
  • قابلیت دریافت پیش‌پرداخت برای سفارش‌ها
  • دارای سامانه پیامکی یکپارچه
  • کاملاً آنلاین
  • قابلیت درج لینک در پیام اطلاع‌رسانی به مشتری
  • قابلیت تنظیم زمان‌بندی ارسال پیامک‌ها
  • امکان درج زمان رزرو روی تقویم مربوط به مشتری در پروفایل او
  • قابلیت ارائه گزارشاتی از تعداد مهمان‌ها، زمان حضورشان و فاکتورهای مربوط به هر یک
اسمارت چکار می کند

سیستم رزرو رستورانی ابری اسمارت چگونه کار می‌کند؟

گام اول

هدف اصلی از اجرای سیستم رزرو رستورانی ابری، به‌روز کردن پروسه رزرو است. در گام اول برای ثبت سفارش مشتری، شماره تماس و نام او توسط اپراتور گرفته می‌شود. پس از آن تاریخ موردنظر مشتری، تعداد نفرات و نوع مناسبت روی سیستم ثبت می‌شوند.

گام دوم

تمام میزهای رستوران شما به‌صورت نقشه‌کشی روی سیستم وارد شده‌اند و مهمانداران در این نقشه میز مشتری را پیدا می‌کنند. پس از آن این میز در ساعت و تاریخ موردنظر و تا بازه زمانی مشخص، رزرو می‌شود.

گام سوم

در گام‌های بعدی، پنل پیامکی به طور خودکار با مشتری روند رزرو را هماهنگ می‌کند. به‌علاوه همه این اطلاعات در پنل رزرو مهمانداران قابل‌مشاهده خواهد بود.

مشتری از سیستم رزرو رستورانی ابری چه تجربه‌ای خواهد داشت؟

استفاده از سیستم رزرو رستورانی ابری برای مشتری‌های رستوران شما بسیار آسان‌تر از این است که بخواهند شخصاً در محل حاضر شوند و اطلاعات مربوط به رزرو را ارائه دهند. برای استفاده از این سیستم ابتدا به صورت کاملا آنلاین، شماره و نام مشتری توسط اپراتور در برنامه ثبت می‌شود. پس از آن تمام اطلاعات مربوط به زمان رزرو، پیش سفارش‌ها، تاریخ رزرو و هر درخواست دیگری که مشتری داشته باشد، روی سیستم ثبت خواهند شد.

با استفاده از پلتفرم آنلاین رزرواسیون رستورانی مهمانداران اطلاعات مربوط به رزرو را مشاهده می‌کنند و روی نقشه میزهای رستوران، میز مناسب باتوجه‌به این اطلاعات را برای مشتری موردنظر انتخاب می‌کنند. به‌این‌ترتیب در این بازه زمانی میزهای رزرو شده دیگر امکان استفاده نخواهند داشت و تمام این موارد روی سیستم رزرو آنلاین رستوران برای مهمانداران مشخص است.

پس از این سیستم رزرو آنلاین رستوران پیامک‌هایی را برای مشتری ارسال می‌کند که حاوی اطلاعاتی مانند سفارش‌های ثبت شده او و روند آماده‌سازی میز برای او خواهد بود. این سامانه پیامکی جهت اطمینان خاطر مشتری به او ارسال می‌کند که حاوی متنی مبنی بر این است که میز موردنظرشان و البته سفارش‌های آن‌ها در زمان مقرر آماده خواهند بود. همچنین تا انتهای زمانی که مشتری رستوران را ترک کند، این سامانه از طریق پیامک با او در ارتباط است.

اسمارت چطور کار می کند
دستاوردها | اسمارت ایکس

مزایای به‌کاربردن سیستم رزرو آنلاین رستوران چیست؟

همه ما دوست داریم از مراجعه به رستوران‌ها تجربه خوبی داشته باشیم و با صرف غذایی لذت‌بخش، زمان خوشی را سپری کنیم. رزرو میز برای چنین زمان‌هایی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند باعث اطمینان خاطر از وجود میز شود. این روزها برگ برنده رستوران‌ها این است که بتوانند یک تجربه ساده، دلنشین و البته به‌یادماندنی برای مشتری ایجاد کنند و برای این منظور باید روند حضور و ثبت سفارش برای آن‌ها را بهبود ببخشند.

برای این منظور باید میزان خطا در زمان رزرو یا ثبت پیش سفارش‌ها را کاهش دهند و همچنین زمان انجام پروسه رزرو را بسیار کوتاه‌تر کنند. در واقع صاحبان رستوران‌ها باید بتوانند تجربه‌ای مدرن از رزرو و حضور مشتری در رستوران ایجاد کنند که بهترین راه آن استفاده از سیستم رزرو رستورانی ابری اسمارت ایکس خواهد بود. به‌این‌ترتیب مشتری و رستوران‌داران تجربه جذاب‌تری از میل‌کردن و سرو غذا به شکل منظم و حساب‌شده خواهند داشت.

سوالات متداول
1. 1. آیا با وجود سیستم رزرو آنلاین، می‌توان رزرو سنتی را کاملاً کنار گذاشت؟

بله چرا که هدف اصلی این سرویس، سیستمی کردن پروسه رزرو بوده است تا به‌این‌ترتیب هم مهمانداران و هم مشتری‌های تجربه آسان‌تری از رزرو میز داشته باشند.

2. 2. آیا می‌توان تعداد پیامک‌های ارسال شده از سمت رستوران برای مشتری را تغییر داد؟

بله تمام پیامک‌ها از نظر متن، تعداد و زمان قابلیت تغییر توسط اپراتور را خواهند داشت. همچنین قابلیت پیام صوتی هم برای مشتریانی که زمان کافی برای تایپ ندارند، وجود دارد.

3. 3. چه لزومی دارد سیستم رزرو هوشمند به صندوق فروش رستوران متصل باشد؟

کاربرد اصلی این ویژگی برای زمان‌هایی است که مشتری پیش پرداختی بابت رزرو داشته باشد. در چنین شرایطی، پیش‌پرداخت در زمان تسویه فاکتور، از مبلغ نهایی کسر خواهد شد.

درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید، ما با شما در ارتباط خواهیم بود.