باشگاه مشتریان | اسمارت ایکس
باشگاه مشتریان | اسمارت ایکس

باشگاه مشتریان هوشمند

Smart Club
باشگاه مشتریان هوشمند
باشگاه مشتریان هوشمند، ابزاری است متصل به صندوق فروشگاهی، که با ایجاد سوابق فروش مشتریان، پس از دسته‌بندی رفتاری مشتری، امکان تعریف برنامه‌های بازگشت مشتری و افزایش فروش را ایجاد می‌کند.
قیمت محصول : 14.600.000 تومان / سالیانه
اهداف باشگاه مشتریان هوشمند
اهداف اصلی
  • نگهداری مشتریان
  • افزایش نرخ بازگشت مشتری
سایر اهداف
  • ایجاد یک روش داده‌محور برای وفادارسازی و بازاریابی
  • اطلاع از وضعیت فروش 
  • اطلاع از رفتار خرید هر مشتری
  • بهبود تجربه‌ مشتری

کاربرد باشگاه مشتریان هوشمند

گروه‌بندی مشتریان و چگونگی رفتار با هر گروه، یکی از فعالیت‌های اصلی مارکتینگ و فروش است.

اطلاع از میزان وفاداری مشتری به مجموعه و تخصیص مشوق‌های بازگشت مجدد هر مشتری، امری است که هم منجر به افزایش فروش می‌شود، و هم میزان وفاداری مشتریان را تغییر خواهد داد.

در میان مولفه‌های زیادی که در تعاریف دسته‌بندی مشتریان وجود دارند، دو مولفه زیر، تقریبا رایج‌ترین مولفه‌های اثر‌گذار محسوب می‌شوند :

  • میزان خرید
  • تعداد و فواصل  خرید


 پس از دسته‌بندی مشتریان، می‌توان برای هر دسته رفتاری مشخص را پیش‌بینی کرد
.

باشگاه مشتریان هوشمند اسمارت ایکس، با تکیه بر راه کاری هایی برای وفادارسازی مشتری طراحی و توسعه پیدا کرده و بر مبنای عادات و رفتار خرید مشتریان بومی سازی شده و ابزاری برای مدیریت و افزایش وفاداری است.

باشگاه مشتریان هوشمند، بوسیله دسترسی به اطلاعات صندوق فروش، اطلاعات فاکتور‌های ثبت شده در فاصله زمانی مشخص را مورد بررسی قرار داده و بر مبنای میزان خرید هر مشتری و تعداد بار خریدی که از مجموعه انجام داده است، میزان وفاداری مشتری را اندازه گرفته و دسته بندی انجام می‌دهد.

سپس بر اساس دسته‌بندی و میزان وفاداری کنونی مشتری، مقدار مشخصی از خرید انجام شده را جهت سفارش آتی مشتری به صورت اعتبار با محدودیت زمانی، به کیف پول الکترونیکی وی اضافه میکند.

ویژگی‌های باشگاه مشتریان هوشمند
ویژگی‌های اصلی
  • متصل و یکپارچه با صندوق فروشگاهی
  • گروه بندی بر اساس حجم وفاداری
  • فرآیند خودکار / Automation
  • سیستم پاداش و اعتباردهی هوشمند
  • عملیات بازاریابی و برگزاری کمپین / Event
  • دسترسی به پنل مدیریتی روی سرور ابری  به صورت آنلاین / Cloud Based
  •   تشخیص مشتریان وفادار و مشتریان از دست رفته
سایر ویژگی‌ها​
  • برگزاری کمپین‌های افزایش فروش
  • شخصی سازی میزان اعتبار برای هر گروه
  • امکان تجمیع تمامی فاکتورهای خرید مشتری در طول زمان، برای تعیین گروه‌بندی
  • امکان تنظیم زمان‌بندی ارسال پیامک‌ها
  • تولید اعتبارهای چندبار مصرف در قالب کوپن برای گروه های مشخص
  • مشاهده گزارشات متفاوت 
  • امکان مشاهده رفتار هر مشتری بر اساس میزان خرید، فواصل خرید و آخرین خرید
  • آپدیت در لحظه اطلاعات صندوق روی پنل /  Real Time 
اسمارت چکار می کند
چطور کار می‌کند؟

اول

سرویس باشگاه مشتریان هوشمند، پس از دریافت شماره موبایل مشتری توسط صندوقدار، آن را به فاکتور سفارش مشتری متصل می‌کند و در سوابق مشتری مورد نظر ذخیره خواهد کرد. پس از کسب این اطلاعات، آنالیز رفتار مشتری به صورت خودکار آغاز به کار می‌کند و بر اساس نتیجه این آنالیز، مشتریان در گروه‌های مختلفی دسته‌بندی خواهند شد.

دوم

گروه‌ بندی مشتریان بر اساس دو پارامتر انجام می‌شود:

ابتدا مقدار مبلغ فاکتور در هر خرید توسط نرم افزار خوانده می‌شود که در نتیجه، فاکتورهای مبالغ بالاتر، اعتبار‌های بیشتری دریافت خواهند کرد و در گروه‌های مهم‌تری جای خواهند گرفت.

پارامتر دوم میزان وفاداری مشتری به مجموعه است. وفاداری مشتری به معنی تعداد دفعات مراجعه مشتریان به مجموعه در یک بازه زمانی مشخص می باشد.

برای مثال شخصی که در یک ماه، ۵ بار به مجموعه مراجعه کرده‌ میزان وفاداری بالاتری نسبت به شخصی دارد که در طول یک ماه فقط یک بار به مجموعه مراجعه می‌کند.

سوم

در نتیجه ی تمام این محاسبات و آنالیزها، مشتریانی که شامل فرآیند اعتباردهی بشوند، بعد از مدت زمانی مشخص و برنامه ریزی شده‌، پیامکی از طرف مجموعه دریافت خواهند کرد که حاوی اطلاعاتی از جمله میزان اعتبار دریافتی، مهلت استفاده از اعتبار و یک کد منحصر به‌ فرد خواهد بود.

مشتری در سفارش بعدی با اعلام کد انحصاری خود به اپراتور ثبت سفارش، مبلغ اعتبار خود را استفاده خواهد کرد

 با ثبت کد در صندوق فروش، مبلغ اعتبار به صورت اتوماتیک از فاکتور کسر خواهد شد.

تجربه مشتری

همان‌طور که گفته شد مشتری مجموعه به هر نحوی که سفارش خود را ثبت کند و شماره تلفن همراه خود را در اختیار مجموعه قرار دهد، بعد از گذشت یک زمان مشخص و حساب شده، پیامکی از سمت مجموعه دریافت خواهد کرد.

در این پیامک از طرف مجموعه به مشتری اطلاع داده خواهد شد که مبلغ X تومان به پروفایل باشگاه مشتریان او در آن مجموعه اضافه شده است که تا تاریخ X/X قابل استفاده خواهد بود.

در ضمن یک کد  در این پیامک خواهد بود که مشخصا برای  مشتری مورد نظر، به صورت خودکار ساخته شده است.

در ادامه، مشتری اگر در بازه زمانی صحیح / یعنی قبل از انقضای اعتبار / از مجموعه خریدی داشته باشد می‌تواند از طریق همین کد مبلغ مورد نظر را استفاده کرده و حتی به واسطه خرید جدید خود اعتبار جدید برای سفارش‌های بعدی خود نیز دریافت کند.

اسمارت چطور کار می کند
دستاوردها | اسمارت ایکس
دستاوردها

باشگاه مشتریان اسمارت ایکس یک برنامه وفاداری تخصصی با هدف سرمایه‌گذاری بر روی نگهداری مشتریان موجود است.

در فرآیند این سرمایه‌‌گذاری تلاش می‌شود تا با تشویق مشتریان، رفتارخرید آن‌ها تغییر یابد و فروش مجموعه را در بازه‌های زمانی مورد نیاز افزایش داد.

تحقیقات روز دنیا نشان می‌دهد نگهداری از مشتریان قدیمی چیزی نزدیک به ۲۵ برابر ارزان‌تر از پیدا کردن مشتریان جدید است.

با این حساب، بازاریابی بازگشتی که نتیجه اصلی سرویس باشگاه مشتریان است می‌تواند هم با کاهش چشمگیر هزینه‌های بازاریابی و هم با افزایش فروش از طریق تشویق به تکرار خرید، سهم بسیار موثری در تامین فروش یک مجموعه داشته باشد.

 

سوالات متداول

بله. در جلسه رهیاری، یک کد اختصاصی 5 رقمی برای مجموعه شما در نظر گرفته خواهد شد که مشتریان با ارسال این کد به پنل پیامکی اسمارت با پنل پیامکی خود مجموعه، عضو باشگاه مشتریان خواهد شد.

برای مشارکت بیشتر و آشنایی مخاطب بومی با هر سنی و هر سطح سوادی، نحوه تعامل فرآیندهای باشگاه مشتریان پنل پیامکی انتخاب شده است.

 خیر. اعضای باشگاه مشتریان اعتبارهای حساب شده ای دریافت خواهند کرد اما برای استراتژی های دیگر مثل اختصاص اعتبار به اعضای یک سازمان، افزونه کوپن را طراحی کرده‌ایم.

به کمک افزونه کوپن می‌توان به تعداد دلخواه برای افراد مختلف اعتبار صادر کرد.

میزان موفقیت استراتژی های بازاریابی با گزارش‌هایی متنوع قابل بررسی است تا در صورت موفقیت سیاست ها ادامه پیدا کند و در صورت عدم موفقیت تغییری در روند استراتژی ها ایجاد شود.

بله این امکان برای افرادی که دسترسی بالایی در پنل دارند وجود دارد تا در لحظه بصورت دستی اعتبار دلخواه اضافه کنند.

سرویس باشگاه مشتریان مجهز به مکانیزم تقلب یاب هوشمند است.

این سیستم به اعتبارهای غیر معقول مشکوک می‌شود.

در مرحله اول کاربران مشکوک را به مدیریت معرفی کرده و بعد از تکرار روند کاربر را بلاک می‌کند.

یکی از اهداف باشگاه مشتریان، تمرکز بر روی افزایش فروش در بازه‌های زمانی تعیین شده است.

اعتبارهای دارای تاریخ انقضا تشویق کننده مشتریان به تکرار خرید قبل از منقضی شدن هستند.

البته در نظر داشته باشید که این تاریخ ها بر اساس سلیقه مدیران قابل تنظیم هستند.

درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید، ما با شما در ارتباط خواهیم بود.