معرفی اسمارت ایکس

اسمارت ایکس ( SmartX ) مجموعه‌ای از ابزار‌های یکپارچه است که  مدیریت و بازاریابی رستورانی است که هدف آن، افزایش کنترل و قدرت عمل صاحب کسب و کار در بازاریابی مجموعه با محوریت رضایت‌مندی و وفاداری است

اسمارت ایکس، به صورت ابری (کلاود) مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم‌زمان به نرم‌افزار مدیریت رستوران متصل می‌شود.

ابزار اسمارت ایکس به تصمیم گیرندگان رستوران این امکان را می‌دهند که به صورت یکپارچه، به جمع آوری اطلاعات مشتریان، رفتار خرید و سنجش میزان رضایت آنها پرداخته و بر روی کل رویداد‌های فروش شعبه یا شعبات خود نظارت کند.

اهداف اسمارت ایکس

تمامی محصولات اسمارت ایکس دارای اهدافی مشترک هستند.

فلسفه اسمارت ایکس

اسمارت ایکس بر مبنای ایجاد ابزار و سرویس‌هایی ایجاد شده است که هدف آن، افزایش کنترل و قدرت عمل صاحب کسب‌وکار در :

فلسفه اسمارت در یک نگاه

هدف مشتری افزایش کنترل افزایش قدرت عمل
حوزه‌های تمرکز
سنجش و تحلیل رضایت‌مندی مشتریان
نگهداشت و بازگشت مشتریان
سرویس‌دهی و مهمان‌نوازی
محصولات اصلی
ارزیابی هوشمند
باشگاه مشتریان هوشمند
وای فای هوشمند
رزرو هوشمند
محصولات تکمیلی
• افزونه دقیق سازی ارزیابی
• افزونه پیگیری شکایات
• گردونه شانس
• کوپن
< برای دیدن جدول اسکرول کنید >

حوزه‌های فعالیت اسمارت ایکس

افزایش کنترل و قدرت عمل کسب و کار در موارد ذکر شده، با تمرکز بر تولید ابزار و سرویس‌های اسمارت ایکس در سه حوزه زیر بدست می‌آید:

سنجش رضایت مشتریان ( در زبان اصلی: Customer Satisfaction – به اختصار: CSAT) مفهومی پر‌اهمیت در مارکتینگ است.

رضایت مشتری مقدمه‌ای بر بوجود آمدن تجربه خوب در مشتری است. به همین جهت، افزایش رضایت مشتری یا تلاش برای رضایت‌مندی مشتری، از‌آنجایی که به شکل مستقیم با «احساس» ارتباط دارد، اهمیت بالایی خواهد داشت.

در بوجود آمدن تجربه خوب، مهم است اطلاع کافی از نحوه انجام کار وجود داشته باشد. به این منظور، «مشتریان»، خود بهترین منبع برای کسب اطلاع هستند.

در مواجهه با مسئله رضایت مشتری، دو موضوع اهمیت زیادی دارند:

  • چطور از وضعیت رضایت مشتری مطلع شویم؟
  • چه موقع از وضعیت رضایت مشتری مطلع شویم؟

ایجاد ابزار دقیق برای سنجش رضایت مشتری با امکان «کنترل دائمی آن» یکی از جبهه‌های اصلی فعالیت و یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های تمرکز اسمارت ایکس است. ابزار‌های متمرکز روی سنجش و تحلیل رضایت مشتری به شرح زیر هستند:

  • ارزیابی هوشمند
  • افزونه دقیق سازی ارزیابی
  • افزونه پیگیری شکایات

نرخ جذب مشتری ( در زبان اصلی: Customer Acquisition Cost – به اختصار CAC)، یکی از هزینه‌های اصلی مارکتینگ است.

کسب و کارها، با صرف هزینه‌های زیاد، مشتریان بالقوه را به خود دعوت می‌کنند. در این بین، کسری از آنها به مشتریان بالفعل تبدیل می‌شوند.

CAC، بالاترین هزینه را در تمامی کسب و کارها به خود اختصاص می‌دهد. اما اگر کسب و کار به شکلی برنامه ریزی کند که مشتری بدست آمده با صرف هزینه X، مجددا به چرخه خرید باز گردد و مشتری باقی بماند، این هزینه X-N‌ خواهد بود. به شکلی که:

R=X-N

اسمارت ایکس، روی این موضوع تمرکز دارد و ابزارهای متنوعی در جهت نگهداشت و بازگشت مشتری ایجاد می‌کند. ابزار‌های متمرکز روی بازگشت مشتری به شرح زیر خواهند بود:

  • باشگاه مشتریان
  • گردونه شانس

سرویس‌دهی خود و مهمان نوازی کسب و کار (در زبان اصلی: Hospitality) در زمانی که مشتری در انتظار دریافت محصول، یا حین استفاده از محصول است، از عوامل تاثیر گذار بر روی کسب و کار است.

محصولاتی که با این هدف در اسمارت ایکس ایجاد شده اند به شرح زیر هستند:

  • وای‌فای هوشمند
  • رزرو هوشمند
  • کوپن

عملکرد اسمارت ایکس

به طور کلی، اسمارت ایکس، محصولات اسمارت ایکس فعالیت‌های زیر را انجام می‌دهد:

عملکرد اسمارت در یک نگاه

هدف مشتری افزایش کنترل افزایش قدرت عمل
حوزه‌های تمرکز
سنجش و تحلیل رضایت‌مندی مشتریان
نگهداشت و بازگشت مشتریان
سرویس‌دهی و مهمان‌نوازی
محصولات اصلی
ارزیابی هوشمند
باشگاه مشتریان هوشمند
وای فای هوشمند
رزرو هوشمند
محصولات تکمیلی
• افزونه دقیق سازی ارزیابی
• افزونه پیگیری شکایات
• گردونه شانس
• کوپن
عملکرد‌ها
• تبادل اطلاعات با صندوق فروش
• جمع‌آوری اطلاعات
• ثبت اطلاعات
• تحلیل اطلاعات
• ارسال هشدار یا پیام بر مبنای اطلاعات به دست آمده
• تبادل اطلاعات با صندوق فروش
• تحلیل اطلاعات
• ارسال هشدار یا پیام بر مبنای اطلاعات به دست آمده
• برگزاری عملیات مارکتینگ
• تبادل اطلاعات با صندوق فروش
• جمع‌آوری اطلاعات
• ثبت اطلاعات
• ارسال هشدار یا پیام بر مبنای اطلاعات به دست آمده
• برگزاری عملیات مارکتینگ
< برای دیدن جدول اسکرول کنید >