فناوری پرداخت سفارش روی میز در رستوران چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد چه موضوعاتی صحبت می‌کنیم؟

فناوری پرداخت سر میز رستوران یکی از جدیدترین امکانات و قابلیت‌هایی است که در بسیاری از مراکز تهیه غذا یا رستوران‌ها استفاده می‌شود؛ مهم‌ترین خصیصه‌ی آن امکان اتصال به شبکه وب، اتوماسیون، سیستم انبارداری یا موارد مشابه خواهد بود.

از جمله امکاناتی که در این سیستم وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • قابلیت صدور فاکتور
  • صدور کل هزینه‌ها و جزئیات برای مشتری و کارفرما
  • اتصال به شعبه مجازی و سیستم انتخاب منوها
  • افزایش ایمنی کسب‌وکار و عدم نیاز به نیروی انسانی و صرفه‌جویی در هزینه
  • و…

در این سیستم شما فقط یک تماشاچی هستید و می‌توانید منتظر بمانید تا یک سیستم رباتیک مبتنی بر نرم‌افزار آنلاین، تمامی عملیات پرداخت را بدون کوچک‌ترین نقصی انجام دهد. البته امروزه مجموعه‌هایی در داخل کشور اقدام به عرضه فناوری پرداخت روی میز می‌کنند که تفاوت‌های زیادی با هم خواهند داشت. در چنین مواردی پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به سراغ یک نمونه کامل، برجسته، مرجع و معتبر بروید. ضمن این که تمامی ویژگی‌های آن را بررسی نموده و با دیگر موارد موجود مقایسه کنید.

فناوری پرداخت سفارش روی میز در رستوران | اسمارت ایکس smartx

فناوری پرداخت سفارش سر میز چیست؟

تکنولوژی پای ثابت توسعه کسب‌وکارها به‌حساب می‌آید و نقش مهمی در ارتقای سرعت و روند رو به‌ رشد تجارت‌های نوپا تا بیزینس‌های بزرگ و یکپارچه با شعبات مختلف در کشورها یا دنیا دارد. البته وقتی به رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگ در دنیا نگاه می‌کنیم متوجه پیچیدگی‌های زیادی در حوزه CRM باشگاه مشتریان ، مدیریت کسب‌وکارها و ارتباط با مشتری خواهیم شد. استفاده از ربات‌ها برای دلیوری و… از جمله آنهاست. البته در حال حاضر نه امکان اجرای چنین تکنولوژی پیشرفته‌ای در ایران وجود دارد و نه زیرساخت‌های آن در دسترس است؛ به‌هرحال می‌توان با کوچک‌ترین واحدهای ارتقا در رستوران را شروع کرد. یکی از آن‌ها فناوری پرداخت سفارش روی میز رستوران است.

با استفاده از فناوری پرداخت سفارش روی میز در رستوران، شما می‌توانید در درجه‌ی اول به مشتریان امکان مشاهده منوها و سفارش را داده و پرداخت را خیلی سریع اخذ کنید.

پروسه پرداخت به‌راحتی انجام خواهد شد. سفارش‌ها نیز از همین طریق به سیستم مرکزی در صندوق ارسال می‌شوند و به‌راحتی، آشپزخانه می‌تواند پردازش پخت را انجام دهد. در کنار این قابلیت کلیدی، شما می‌توانید از مزیت‌های ویژه‌ی دیگر آن نیز استفاده کنید.

دستگاه پرداخت سفارش سر میز چه ویژگی‌هایی دارد؟

در حال حاضر دستگاه پرداخت سفارش سر میز، سریع‌ترین روش برای مدیریت مالی در رستوران‌ها به‌حساب می‌آید؛ شما می‌توانید هرزمانی که مشتری نیاز داشت، عملیات پرداخت از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب را انجام دهید.

فناوری پرداخت سر میز رستوران، هم‌زمان به نرم‌افزار مدیریت رستوران و کافه متصل می‌گردد و کاربری فوق‌العاده آسانی دارد. البته در ادامه بیشتر در مورد ویژگی‌ها، قابلیت‌ها، امکانات و نحوه کنترل پرداخت روی میز این سیستم صحبت خواهیم کرد.

فناوری پرداخت سفارش روی میز در رستوران | اسمارت ایکس smartx

پردازش فوق‌العاده سریع

این پلتفرم در دنیا مورداستفاده قرار گرفته و تحت عنوان فناوری پرداخت روی میز، سالانه تقریباً 80 میلیون سفارش را در 10 هزار رستوران در بیش از 50 کشور پردازش می‌کند. همان‌طور که صنعت در حال تکامل است، رستوران‌ها به یک پلتفرم انعطاف‌پذیر، قوی و مقیاس‌پذیر نیاز دارند.

در نتیجه اگر رستوران شما خیلی شلوغ است، بهترین نتیجه را برای شما خواهد داشت و می‌توانید حداکثر بازدهی را از آن دریافت کنید.

خدمات خود را با یک سیستم POS منعطف سرعت دهید

اگر سری مقالات رستورانی ما را دنبال کرده باشید حتما می‌دانید سیستم POS چیست ! با سیستم POS یکپارچه Posist، عملیات پرداخت را خودکار کنید و به مشتری فضای خصوصی بیشتری بدهید، بیشتر مشتریان از آن که مدام به سر میز آن‌ها مراجعه کنید نفرت دارند. همین‌طور بهره‌گیری از امکان و فناوری پرداخت سر میز رستوران، چند مزیت، ویژگی و قابلیت کلیدی مهم خواهد داشت:

  • دقت سفارش را حفظ کرده و قبض‌های سفارش فوری آشپزخانه را مدیریت می‌کند.
  • صورت‌حساب‌های تقسیم‌شده را بر اساس تقاضا ایجاد و انتقال آسان بین میزها را تسهیل می‌گرداند.
  • تقاضای کالا را تجزیه و تحلیل نموده و با افزایش فروش برگزیده‌ترین اقلام در منو، سود رستوران را افزایش می‌دهد.
  • بهینه‌سازی زمان برای خدمت به حداکثر مشتریان

سیستم سفارشی چندکاناله

ویژگی های سیستم POS رستورانی به شما امکان می‌دهد سفارش‌ها را از چندین کانال سفارش آنلاین مستقیماً در POS بپذیرید و تجربه‌ای بی‌دردسر به رستوران‌ها می‌دهد.

با استفاده از تکنولوژی و فناوری پرداخت سر میز در رستوران، داده‌های مشتری را از کانال‌های سفارش آنلاین جمع‌آوری کنید و آن‌ها را در زمان واقعی به CRM به‌روزرسانی کنید و با ذخیره خودکار، جزئیاتی مانند تاریخچه سفارش، سفارش‌های دلخواه و آدرس، روند سفارش خود را سرعت دهید.

پشتیبانی از سیستم چندزبانه

پرداخت سر میز رستوران یک تکنولوژی نوین و عالی برای مجموعه‌هایی است که به‌صورت بین‌المللی فعالیت می‌کنند و مشتریانی از خارج کشور دارند. شما با بهره‌گیری از سیستم پرداخت روی میز، به‌راحتی می‌توانید مشتریانی که به زبان فارسی مسلط نیستند را مدیریت کنید. مزیت آن این است که هزینه کم‌تری نسبت به مترجم برای شما خواهد داشت.

  • با مشتریان خود به زبان موردعلاقه آنها صحبت کنید.
  • POS خود را به زبان دلخواه مشتریان و کارکنان خود تبدیل کنید.
  • Posist از چندین زبان از جمله اسپانیایی، تایلندی، عربی پشتیبانی می‌کند.
  • اپراتورهای رستوران می‌توانند POS خود را ترجمه کنند و سفارش‌ها را به زبان‌های مختلف دریافت کنند.

فناوری پرداخت سفارش روی میز در رستوران | اسمارت ایکس smartx

مزایای استفاده از تکنولوژی پرداخت سفارش سر میز

تکنولوژی هر روز درحال رشد است و فناوری پرداخت روی میز اگرچه در دنیا یکی از ساده‌ترین‌ها به‌حساب می‌آید اما هنوز در ایران نهادینه نشده است. عدم آشنایی کارفرمایان و مدیران رستوران‌ها با این سیستم کارآمد، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که وجود دارد اما جای نگرانی نیست، ما در ادامه چند مورد از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت پرداخت سر میز رستوران را به شما شرح خواهیم داد.

اگرچه این فناوری یک هزینه جذب مشتری محسوب می‌شود، اما قابلیت‌های قوی را به ارمغان می‌آورد تا کل عملیات را تحت یک پلتفرم قرار دهد، جایی که همه عملکردها به طور یکپارچه ادغام شده‌اند و به ما دید واضحی از عملیات و بینش برای تصمیم‌گیری بهتر می‌دهد. در واقع اگر می‌خواهید از سیستم پرداخت سر میز در رستوران استفاده کنید، هرکدام از ویژگی‌های زیر از جمله اصلی‌ترین دلایلی خواهد بود که شما را در این مورد مصمم می‌سازد.

1. سهولت

پرداخت سر میز رستوران در درجه‌ی اول، به نفع منابع انسانی شما خواهد بود. لازم نیست که شخصی برای صورت‌حساب و انجام عملیات پرداخت استخدام شود؛ در نتیجه شما یک وجه مثبت پرداخت سر میز رستوران را در زمینه توزیع هزینه‌ها و نیروی انسانی به‌خوبی درک و لمس خواهید کرد.

2. مشتری بیشتر

البته که اگر عملیات پرداخت شما سریع و بهینه باشد، روی جذب مشتری نیز اثرگذار خواهد بود. در بسیاری از موارد، منوی دیجیتال نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که در کنار پرداخت، می‌توانند خودشان بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای، تمام لیست را زیر و رو کنند.

3 بهبودبخشیدن خدمات مشتریان

فناوری پرداخت روی میز همین‌طور یک امکان خارق‌العاده برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال تقویت ارتباط خود با مشتریان هستند. در واقع مشتریان و تحلیل رفتار آن‌ها، نقش کلیدی در ادامه حیات یک کسب‌وکار ایفا می‌کند.

4. بهبودبخشیدن به تعامل مشتری

در واقع این رکن بنا به استفاده از ابزاری است که مانند هوش مصنوعی، می‌تواند رفتارهای مشتریان را آنالیز کرده و درصورتی‌که نیاز به تغییر در صورت‌حساب باشد، خیلی راحت این انعطاف را درون خود جای‌ دهد.

تعامل با مشتری در واقع آنالیز سفارش‌ها، مدیریت پرداخت‌ها و همین‌طور حفظ حریمی است که هر شخص نسبت به آن حساس است. وقتی صحبت از فناوری به میان می‌آید؛ استفاده از هرکدام از اجزای آن، می‌تواند پازل گم شده ما را تکمیل کند.

فناوری پرداخت سفارش روی میز در رستوران | اسمارت ایکس smartx

5. سطح بالای امنیت

موضوع پرداخت با کارت‌های اعتباری یا مشکل در روند پرداخت و موارد مشابه یا نقص در دستگاه‌های پرداخت از جمله متداول‌ترین دغدغه‌هایی است که صاحبان رستوران با آن مواجه هستند. به سبب استفاده از فناوری پرداخت سر میز رستوران، تا حد زیادی می‌توان جلوی این نواقص را گرفت. اگر به دنبال جلوگیری از سوء استفاده و مدیریت هرکدام از میزها بخصوص در رستوران‌های شلوغ هستید، تراکنش‌های خود را به این پلتفرم بسپارید.

بهره‌گیری از سرعت عمل فوق‌العاده بالا و عدم نیاز به مراجعه مشتری به پیشخوان از جمله مهم‌ترین ارکانی است که این پلتفرم را متمایز کرده است.

6. افزایش سود رستوران

وقتی هزینه‌ها کاهش یابد، سوددهی رستوران پدید می‌آید. این کاهش هزینه هم در بحث نیروی کار و هم مدیریت منابع خواهد بود. یک روش پرداخت روی هر میز در نظر گرفته و نیازی به مراجعه مشتریان رستوران به میز پیشخوان یا حضور گارسون و… نخواهد بود. در نتیجه سفارش‌ها نیز خیلی سریع دریافت می‌گردد و حتی در هزینه کاغذ چاپگرها، دستگاه‌های شبکه و… نیز تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌گردد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های حال حاضر مدیریت رستوران‌ها یعنی فناوری پرداخت روی میز صحبت نمودیم و به این مسئله اشاره داشتیم که بخش مهمی از این تکنولوژی، برای ارتقای ویژگی‌های تعامل با مشتری، عدم استفاده از نیروی انسانی اضافه و همین‌طور افزایش فروش رستوران‌ها برنامه‌ریزی‌شده است.

با این سیستم یک پلتفرم نرم‌افزاری ایمن، درگاه پرداخت اختصاصی و نرم‌افزار CRM و مدیریت مشتری برای شما در نظر گرفته می‌شود و همه چیز به بهترین شکل اجراء می‌گردد.

شاید برای شما مفید باشد
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

ارزیابی هوشمند

باشگاه مشتریان هوشمند

رزرو و نوبت دهی هوشمند

وای وای هوشمند

محصولات اسمارت ایکس محصولات اسمارت ایکس

درباره ما

سوالات متداول