مزایای داشتن وای فای رستوران | اسمارت ایکس smartx

مزایای داشتن وای فای رستوران چیست ؟

در مورد چه موضوعاتی صحبت می‌کنیم؟

آیا باعث فروش و افزایش مشتری خواهد شد؟ این روزها برای مشتریان رستوران‌ها و کسانی که می‌خواهند غذای خود را در رستوران میل کنند، انتخاب‌های زیادی وجود دارد. تعداد رستوران‌ها به شدت افزایش پیدا کرده‌‌ و فست فودها نیز به رقبای بزرگی برای رستوران‌ها تبدیل شده‌اند. بنابراین رقابت در این زمینه بسیار بالاست. تصور کنید شما یک مشتری هستید و می‌خواهید وعده غذای بعدی خود را در یک رستوران میل کنید. در چنین شرایطی کاملاً منطقی است که نزدیک‌ترین رستوران را انتخاب کنید.

اما معمولاً چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و عوامل دیگری هستند که بیشتر از بعد مسافت اهمیت دارد. مشتریان رستوران‌ها غالباً کیفیت غذا و خدمات ویژه یک رستوران را در اولویت بالاتری قرار می‌دهند و حاضرند زمان زیادی را برای رسیدن‌ به رستوران مورد نظر خود صرف کنند. یکی از این خدمات ویژه، ارائه وای فای رایگان در رستوران است که در ادامه با مزایای داشتن وای فای رستوران بیشتر آشنا خواهیم شد.

مزایای داشتن وای فای رستوران | اسمارت ایکس smartx

 وای فای رایگان در رستوران

در دنیای امروز اینترنت به یک نیاز اساسی تبدیل شده‌ است و اهمیت آن اصلاً کمتر از اهمیت آب و برق نیست. در چنین دنیایی همه ترجیح می‌دهند به رستورانی بروند که در آن بتوانند اتصال خود به اینترنت را حفظ نمایند و مجبور نباشند برای چند ساعت از دنیای آنلاین دور بمانند. این موضوع، شرایط ویژه‌ای را برای کسانی که به دنبال افزایش فروش رستوران خود هستند، ایجاد کرده‌ است و موقعیت‌های بازاریابی بسیار خوبی را پدید آورده‌ است. در صورت استفاده مناسب می‌تواند باعث افزایش فوق العاده فروش و سود رستوران شود. در ادامه به مزایای داشتن وای فای رستوران بیشتر می‌پردازیم. اما پیش از این لازم است که این موضوع را بررسی کنیم که چرا برخی رستوران داران علاقه زیادی به ارائه وای فای رایگان در رستوران خود نشان نمی‌دهند.

بزرگ‌ترین دلیل عدم علاقه برخی از رستوران داران به ارائه وای فای رایگان، هزینه اضافی اینترنت است. خیلی‌ها به غلط تصور می‌کنند که ارائه وای فای رایگان در رستوران، باعث می‌شود که هزینه زیادی برای اینترنت بپردازند و همین موضوع به صورت کلی روی سود رستوران و هزینه‌های آن تاثیر می‌گذارد. این افراد از مزایای داشتن وای فای رایگان در رستوران بی اطلاعند. ایشان نمی‌دانند که با ارائه‌ی وای فای به مشتریان می‌توانند سود کلی رستوران را به اندازه‌ای بالا ببرند که اصلاً هزینه اینترنت در آن دیده‌ نشود. علاوه‌بر این تحقیقات انجام شده‌ نشان می‌دهد که اغلب مشتریان رستوران‌ها، مصرف زیادی از اینترنت ندارند. استفاده از وای فای رایگان، می‌تواند باشگاه مشتریان رستوران شما را تقویت کند و باعث بیشتر شدن اعضای آن بشود.

مزایای داشتن وای فای رستوران | اسمارت ایکس smartx

مزایای داشتن وای فای رایگان در رستوران

ارائه وای فای رایگان یکی از جدیدترین شیوه‌های بازاریابی است که امروزه در اغلب کسب و کارها مثل هتل‌ها، سالن‌های آرایش، رستوران‌ها و… مشاهده می‌شود. شرکت‌های بزرگ از مزایای داشتن وای فای رستوران سودهای بسیار خوبی به دست آورده‌اند. همین نشان می‌دهد که ارائه وای فای رایگان به مشتریان یک شیوه بسیار کارآمد‌ برای افزایش فروش و سود کسب و کار می‌باشد.

افزایش فروش

افزایش فروش از مزایای داشتن وای فای رستوران است. مثل همه شیوه‌های بازاریابی دیگر، ارائه وای فای رایگان به مشتریان نیز به منظور افزایش فروش صورت می‌گیرد؛ سوال اینجاست که چگونه ارائه وای فای رایگان به مشتریان باعث افزایش فروش خواهد شد. امروزه اغلب رستوران‌ها دارای منو و کیفیت غذایی مشابه هستند. بنابراین فضای زیادی برای رقابت در زمینه کیفیت غذا یا نوع غذاها وجود ندارد. به همین خاطر اغلب رستوران‌ها سعی می‌کنند که از شیوه ارائه خدمات بیشتر، برای جذب مشتری استفاده کنند. برخی سعی می‌کنند که با ارائه موزیک زنده مشتریان را به سمت خود بکشانند و برخی نیز قابلیت‌هایی مثل پرداخت سر میز را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

در این میان ارائه وای فای رایگان به مشتریان، یکی از خدماتی که است جذابیت بالایی برای اغلب مشتریان دارد. معمولاً مشتریان ترجیح می‌دهند رستورانی را انتخاب کنند که در کنار کیفیت غذای خوب، وای فای رایگان نیز ارائه می‌دهد.

هنگامی که مشتری شما به صورت رایگان به اینترنت متصل باشد، مشغول به استفاده از شبکه‌های اجتماعی و وبسایت های مختلف خواهد شد. همین باعث می‌شود که زمان بیشتری در رستوران شما سپری کرده و به احتمال زیاد تعداد سفارش‌های او بیشتر از حد معمول می‌گردد. علاوه بر این، با مشغول شدن مشتری، تاخیرهای معمول در تحویل غذا مشخص نشده و مشتری احساس می‌کند که غذایش را سریع‌تر دریافت کرده است. بنابراین، با ارائه وای فای رایگان، رضایت مشتری را نیز بالا می‌برید و احتمال بازگشت مشتری و تبدیل او به یک مشتری وفادار را افزایش خواهید داد.

مزایای داشتن وای فای رستوران | اسمارت ایکس smartx

ابزاری برای مارکتینگ

بازاریابی در دنیای پر رقابت و همیشه در حال تغییر امروز، بیشترین اهمیت را در موفقیت کسب و کار دارد. شما برای رشد کسب و کار و توسعه آن باید همیشه ابزارهایی برای بازاریابی داشته باشید تا بتوانید یک مارکتینگ موفق و پویا اجرا کنید. ارائه وای فای رایگان، یک مزیت رقابتی فوق العاده برای رستوران هاست. و به دارندگان رستوران کمک می‌کند که از این موضوع در تبلیغات مختلف خود استفاده کنند و مشتریان هر چه بیشتری جذب نمایند. تصور کنید که در بیلبوردها و تراکت‌های تبلیغاتی خود، قسمتی را به این موضوع اختصاص دهید و داشتن وای فای رایگان در رستوران خود را تبلیغ کنید. این موضوع قطعاً برای همه جذاب بوده و تبلیغات شما را اثر گذار تر خواهد کرد و کمپین تبلیغاتی موفق‌تر و کارآمدتری خواهید داشت.

هم‌چنین شما می‌توانید با مدیریت هوشمند وای فای کنترل میزان مصرف مشتری‌ها را در دست بگیرید.

جذب مشتری

جذب مشتری بیشتر از مزایای داشتن وای فای رستوران است. مسلماً مهم‌ترین موضوع برای هر کسب و کاری، جذب مشتری است. هر چه مشتری بیشتر باشد، کسب و کار رونق بیشتری داشته و سود بیشتری نیز برای سرمایه گذاران آن، به ارمغان خواهد آورد. انسان‌ها در هر فرهنگ و کشوری باشند، به چیزهای رایگان علاقه نشان می‌دهند. وای فای رایگان هم از جمله چیزهایی است که به تنهایی قادر است توجه اکثر افراد یک جامعه را به خود جلب کند. شما با تبلیغ ارائه وای فای رایگان، می‌توانید به سرعت مشتری‌های رستوران خود را افزایش داده‌ و تحول بزرگی در کسب و کار خود ایجاد کنید. در حقیقت ارائه وای فای رایگان در رستوران، ارزان‌ترین و پربازده‌ترین شیوه جذب مشتری است که امتحان خود را پس داده‌ و کارایی آن اثبات شده‌ است. هزینه جذب مشتری در رستوران با استفاده از وای فای رایگان، بسیار پایین می‌آید و پرسود هم هست.

پرداخت سریع

امروزه اغلب رستوران‌ها، دارای یک سیستم پرداخت سنتی ناکارآمد و پرهزینه هستند. این مشکل با ارائه وای فای به راحتی قابل حل است. هنگامی که فناوری وای فای را بدون هزینه به مشتریان خود ارائه می‌کنید، می‌توانید از بسترهای پرداخت الکترونیکی در رستوران خود استفاده نمایید. برای مثال می‌توانید از سیستم پرداخت سر میز بهره بگیرید. سیستم پرداخت سر میز، مزیت‌های فراوانی دارد. از جمله این که نیاز به صندوق دار در رستوران را حذف می‌کند و دیگر نیاز به تشکیل صف‌های طولانی برای حساب و پرداخت مشتریان نخواهد بود.

علاوه بر این باعث کاهش اشتباهات در محاسبات مالی شده‌ و هزینه‌های مربوط به حسابداری را به حداقل ممکن می‌رساند. شما با ارائه وای فای رایگان در رستوران خود می‌توانید بلافاصله بعد از اتصال مشتری به شبکه وای فای رستوران، آن‌ها را به وبسایت رستوران انتقال داده‌ و منوی رستوران را به صورت آنلاین در اختیار آن‌ها قرار دهید. این کار هم باعث سریع‌تر شدن انجام سفارشات مشتریان می‌شود و هم راحتی بیشتری برای مشتریان به ارمغان می‌آورد.

مزایای داشتن وای فای رستوران | اسمارت ایکس smartx

جذب مشتری بین المللی

جذب مشتری بین المللی از دیگر مزایای داشتن وای فای رستوران است. داشتن وای فای رایگان در رستوران شاید پدیده جدیدی برای بازار کسب و کار ایران باشد؛ اما به صورت بین المللی اصلاً پدیده جدیدی نیست. در کشورهای خارجی، مدت هاست که رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، هتل‌ها و … به مشتریان خود وای فای رایگان می‌دهند و این موضوع به یک استاندارد تبدیل شده‌ است. هنگامی که گردشگران خارجی وارد ایران می‌شوند، در اولین فرصت به دنبال راهی برای اتصال به اینترنت می‌گردند. با توجه به هزینه‌های بالای اینترنت همراه، در صورتی که رستوران شما وای فای رایگان ارائه دهد، به سرعت می‌توانید مشتریان خارجی و بین المللی را به رستوران خود جذب کنید و از این طریق سود زیادی کسب نمایید.

علاوه بر این، ارائه وای فای رایگان در رستوران باعث می‌شود که رستوران شما مطابق استانداردهای یک رستوران بین المللی باشد. همین موضوع کافیست که مشتریان خارجی را به سمت خود جلب کنید و رستوران خود را با پذیرایی از گردشگران خارجی رونق دهید.

سخن پایانی

رستوران کسب و کاری است که مدیریت و بازاریابی آن به مهارت بالایی نیاز دارد و لازم است که در کوتاه مدت از روش‌های بازاریابی مختلفی استفاده کرد تا بتوان‌ در فضای رقابت باقی ماند. شاید تصور کنید که خرید وای فای برای رستوران و ارائه‌ی آن به مشتریان، در فضای کسب و کار ایران جواب نمی‌دهد و این موضوع باعث می‌شود که مشتریان از این قضیه سوءاستفاده کرده و هزینه اینترنت زیادی را به شما تحمیل کنند. باید بدانید این قضیه در کشورهای خارجی نیز وجود دارد و همیشه کسانی هستند که دوست دارند از هر چیز رایگانی سو استفاده کنند؛ اما تجربه نشان داده‌ است که اغلب مشتریان مصرف بسیار کمی از وای فای رستوران دارند و در مجموع میزان استفاده از اینترنت، بسیار کمتر از چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید.

علاوه بر این سیستم‌های نرم افزاری مختلفی برای این کار ساخته‌ شده‌ است تا به شما در مدیریت وای فای رایگان و نحوه‌ی استفاده از آن کمک کند. شما با استفاده از این سیستم‌ها می‌توانید برای میزان مصرف مشتریان از وای فای محدودیت بگذارید. یا روش‌های بازاریابی و تبلیغاتی مختلفی را با آن‌ها روی بستر وای فای خود پیاده سازی کنید. روی هم رفته‌، سود ارائه وای فای در رستوران بسیار بیشتر از هزینه‌های آن است و مسلماً برای رستوران شما هم جواب خواهد داد. می‌توانید مطمئن باشید مزایای داشتن‌ وای فای رستوران بیشتر از انچه هست که تصور می‌کنید.

شاید برای شما مفید باشد