برای رسیدن به موفقیت در رستورانداری باید هر روشی که برای جذب وجود دارد را امتحان کنید. بالابردن مشارکت مشتریها یکی از همین روشها است. اما سؤال اینجاست که چگونه میتوان مشتری را ترغیب به مشارکت بیشتر کرد؟ آیا باید از روش خاصی برای این منظور استفاده کنیم؟
گیمیفیکیشن در رستوران بهترین پاسخ برای این سؤال خواهد بود. برای این که بتوانید میزان مشارکت مشتریها را بالا ببرید، شما نیاز به روش جذاب و سرگرمکنندهای دارید که تحت عنوان گردونه شانس رستوران آن را میشناسیم. این ابزار دقیقا چنین کاری را برای شما انجام میدهد.
اهمیت استفاده از گیمیفیکشن در رستوران
بخش عمده راه پیشرفت یک رستوران بهواسطه تبلیغات و بازاریابی پیموده میشود. باتوجهبه این موضوع اگر شما هم میخواهید رستوران موفقی داشته باشید، باید به بازاریابی اهمیت زیادی بدهید. برای این منظور راههای مختلفی پیش روی شما است که یکی از بهترین آنها، استفاده از گردونه شانس رستوران است. راهاندازی این سرویس در رستورانها، سابقه چندانی ندارد، اما در سالهای اخیر استقبال زیادی از آن شده که دلیل اصلی این موضوع هم مزیتها و اثرات مثبت آن است.
در کنار روشهای دیگر بازاریابی شما میتوانید از گیمیفیکیشن در رستوران خود کمک بگیرید تا پروسه بالابردن مشارکت مشتریها و در نتیجه افزایش فروش، آسانتر شود. این سرویس یکی از جدیدترین و خلاقانهترین روشهای بازاریابی رستورانی است که میتوانید به کار ببرید، پس با ما در ادامه همراه باشید تا همه نکات مهم درباره آن را بررسی کنیم.
رفع کدام دغدغهها به کمک گردونه شانس رستوران امکانپذیر است؟
شاید برای بسیاری از ما بهعنوان مشتری، رستوران تنها مکانی برای صرف یک وعدهغذای خوب باشد؛ اما باید اشاره کنیم که این روزها صنعت غذایی و رستورانداری پیشرفتهای بسیار بیشتری داشته است. مهمترین تغییر در زمینه رستورانداری، اهمیت بیشتر به نوع ارائه خدمات و میزان اهمیتی است که به مشتریهایشان میدهند. در واقع همه این روشها برای بالابردن میزان فروش به کار میروند، اما مهم این است که در سمت مقابل هم مشتری از دریافت این خدمات لذت خواهد برد.
گردونه شانس رستوران در واقع کمک میکند، مشتریها ارتباط بیشتری با رستوران داشته باشند. عمدتاً جامعه مخاطب این سرویس کسانی هستند که حداقل برای یکبار به رستوران مراجعه کرده باشند. در چنین شرایطی بدون وجود این سرویس، صاحب رستوران باید به دنبال پاسخ دغدغههایی مانند جلب نظر و راههای بازگرداندن دوباره مشتری باشد؛ اما با استفاده از گیمیفیکیشن در رستوران این دغدغه بهخوبی پاسخ داده میشود.
چرا باید از گیمیفیکشن در رستوران استفاده کنیم؟
زمانی که یک رستوران را راهاندازی میکنید، رؤیاهای زیادی برای آینده آن در نظر دارید. قطعاً در ابتدای راه برای خود هدفگذاری میکنید تا در مدت مشخصی به نقطه خاصی از موفقیت و میزان فروش معینی دست پیدا کنید. در این مسیر شما باید از افراد و برخی ابزارهای کمک بگیرید تا در مدتزمان کوتاهتری به اهداف خود برسید. طبیعتاً یکی از مهمترین کارها این است که مشتریها خود را دوباره به رستوران بازگردانید. این آسانترین و البته ارزانترین روش بالابردن فروش است.
به همین منظور و باتوجهبه چنین دغدغههایی، گردونه شانس رستوران طراحی و ارائه شد. لزوم استفاده از این سرویس این است که شما میتوانید از طریق آن، حتی در زمانهایی که مشتری در رستوران حضور ندارد، در خاطر مشتری باشید. این موضوع شاید چندان مهم نباشد، اما اگر از دید مشتری به این موضوع نگاه کنید، متوجه خواهید شد که اینچنین خدماتی باعث جلبتوجه میشوند. مشتری شما در زمانهای مشخصی میتواند بازی شانس انجام دهد و در انتها کد تخفیفی دریافت کند که از سمت باشگاه مشتریان به او ارائه میشود. همین موضوع به نظر ساده تأثیر زیادی در رفتار مشتری در مورد رستوران شما خواهد داشت.
کاربرد گردونه شانس رستوران چیست؟
در ابتدای راه، شما نیاز به راهاندازی باشگاه مشتریان دارید. پس از این مشتریهای شما از نظر میزان خرید و دفعات مراجعه به دستههای مختلفی تقسیم میشوند. برای هر دسته خدمات و تخفیفهای خاصی تعریف میشود، اما بااینوجود شما نیاز به روشی دارید که بتواند میزان وفاداری مشتریها را بالا ببرد. در واقع اختصاص کدها تخفیف نیاز به بازی ندارد و ماهیت این موضوع در مورد بازیکردن نیست؛ اما شما با استفاده از گیمیفیکیشن در رستوران میتوانید این روند را کمی خلاقانهتر و جذابتر پیش ببرید.
کاربرد اصلی گردونه شانس رستوران این است که اعمال سادهای مانند ارائه کد تخفیف یا مشوقهای خرید را با بازی همراه میکند. همین کار ساده باعث میشود مشتری توجه بیشتری به خدمات رستوران شما داشته باشد.
کدام رستورانداران میتوانند از گردونه شانس استفاده کنند؟
استفاده از روشهای نوین برای بازاریابی و جذب مشتری این روزها در میان رستورانداران بسیار رایج است. رستورانداران قدیمی یا آنهایی که بهتازگی رستورانشان را راهاندازی کردهاند، نیاز به جذب مشتری جدید و حفظ مشتریهای قدیمی دارند. برای این منظور طبیعتاً روشهای بسیار متفاوتی وجود دارند و هرکدام بازدهی خاصی خواهند داشت. گردونه شانس رستوران یکی از ابزارهایی است که میتوانید در ادامه راهاندازی باشگاه مشتریان، استفاده کنید.
این که کدام دسته از رستورانداران میتوانند از این سرویس استفاده کنند، کاملاً به نظر خودشان بستگی دارد. در واقع باید بگوییم که بهکاربردن این روش بازاریابی و جلباعتماد مشتری محدود به هیچ قانون یا اصول خاصی نیست و شما میتوانید با هزینه بسیار مقرون به صرفهای از چنین سرویس در رستوران خود استفاده کنید.